سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

اجرای پایش بیماری مشمشه در اسب‌های استان بوشهر

۱۴۰۵/۰۳/۳۰ - ۱۳:۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۳۵۶۳۲۰
برنا - گروه استان‌ها: برنامه پایش سرمی بیماری مشمشه در جمعیت اسب‌های استان بوشهر با هدف کنترل و ریشه‌کنی این بیماری و بررسی وضعیت بهداشتی اسب‌ها در سطح استان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بوشهر؛ برنامه پایش سرمی بیماری مشمشه در جمعیت اسب‌های استان در راستای اجرای طرح ملی کنترل و ریشه‌کنی این بیماری به مرحله اجرا درآمد.

 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: در این پایش که با استفاده از آزمون تثبیت کمپلمان انجام شد، تعداد ۱۲۱ رأس اسب مورد ارزیابی سرمی قرار گرفتند.

 

وی افزود: نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد تمامی نمونه‌های اخذشده منفی بوده و این موضوع بیانگر وضعیت مطلوب بهداشتی و عدم آلودگی به بیماری مشمشه در اسب‌های تحت پایش استان است.

 

اجرای این برنامه در استان بوشهر نقش مهمی در حفظ سلامت جمعیت اسب‌ها و جلوگیری از بروز و گسترش بیماری‌های دامی دارد و استمرار آن می‌تواند به تقویت برنامه‌های بهداشتی و ارتقای سطح ایمنی دام در استان کمک کند.

 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اهمیت همکاری بهره‌برداران این حوزه عنوان کرد: مشارکت هیئت سوارکاری و اسب‌داران استان در اجرای این طرح قابل توجه بوده و استمرار این همکاری‌ها در موفقیت برنامه‌های کنترلی نقش اساسی دارد.

 

وی تأکید کرد: انجام نظارت‌های دوره‌ای و آزمایش‌های منظم سرمی به عنوان یکی از ارکان اصلی در برنامه کنترل و ریشه‌کنی بیماری مشمشه در دستور کار قرار دارد و این روند به صورت مستمر در استان ادامه خواهد یافت.

نظر شما