به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علیاکبر ورمقانی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با تأکید بر ضرورت تمرکز ظرفیتهای استانی بر حوزه پیشگیری، اظهار داشت: باید به گونهای برنامهریزی کنیم که نیاز به اقدامات مقابلهای و درمانی به حداقل برسد.
وی با اشاره به احتمال بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاهها در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: دانشآموزان و دانشجویان به عنوان گروههای هدف آسیبپذیر، نیازمند نظارت مستمر هستند و تشدید کنترل بر بوفهها و دکههای اطراف مراکز آموزشی ضروری است.
ورمقانی با تأکید بر لزوم تداوم فعالیت کمپ ماده ۱۶ سنندج و غیرقابلجابجایی بودن آن، گفت: درصددیم سهم بیشتری از مسئولیتهای اجتماعی شرکتها و واحدهای اقتصادی به این مرکز اختصاص یابد و همچنین حمایت خیرین را به سمت کمپ ماده ۱۶ هدایت کنیم.
وی جمعآوری و ساماندهی معتادان متجاهر استان را ضروری خواند و افزود: با تکمیل کمپ ماده ۱۶ قروه، امکان انتقال حداقل ۱۰۰ تا ۱۳۰ نفر از معتادان متجاهر سنندج به این مرکز فراهم خواهد شد.
معاون استاندار همچنین از ادارات فنی و حرفهای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا در زمینه اشتغالزایی برای بهبودیافتگان اعتیاد همکاری بیشتری داشته باشند و تصریح کرد: از ظرفیت واحدهای تولیدی و سازمانهای مردمنهاد نیز میتوان در این مسیر بهره گرفت.
ورمقانی در ادامه، طرح محلهمحوری با محوریت مساجد را یکی از برنامههای راهبردی و شاخص دولت دانست و اظهار داشت: هدف این طرح، تقویت نقش مردم به عنوان نهاد قدرتمند اجتماعی در حل معضلات و آسیبهای اجتماعی است.
وی با ابراز خرسندی از پاکی استان کردستان در زمینه کشت خشخاش، بر لزوم همکاری دستگاههای متولی کشاورزی و برقراری گشتهای نامحسوس برای حفظ این وضعیت مطلوب تأکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان تصریح کرد: از این پس، کلیه کمیتههای ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر موظف به برگزاری منظم جلسات خود هستند و گزارش عملکرد آنها بهطور مستمر پیگیری خواهد شد.