سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این پرونده گفت: در پی گزارش وقوع دو فقره آدمربایی در اواخر سال ۱۴۰۴، رسیدگی ویژه و فوری به این موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
وی در خصوص شیوه عمل این مجرمان سابقهدار توضیح داد: «اعضای این باند با استفاده از سه دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، پژو پارس و پراید، با معرفی خود به عنوان مأمور، طعمههای خود را در میان اتباع افغانستانی شناسایی و با تهدید سلاح گرم ربوده و برای آزادی آنان، درخواست مبالغ کلان میکردند.»
معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان با بهرهگیری از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دقیق و رصد تحرکات متهمان، موفق شدند یکی از اعضای اصلی این باند را در یکی از استانهای همجوار تهران دستگیر کنند. این متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به مشارکت در آدمرباییها اعتراف کرد که در ادامه، هویت ۹ عضو دیگر این شبکه نیز شناسایی شد.
سرهنگ نثاری با اشاره به اجرای چند عملیات ضربتی گفت: «تمام اعضای این شبکه پیش از آنکه خانواده قربانیان وجهی به حساب متهمان واریز کنند، شناسایی و دستگیر شدند.» وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان، دو قبضه سلاح کمری به همراه فشنگهای جنگی کشف و ضبط شد.
بر اساس گزارش پلیس، تحقیقات تکمیلی نشان میدهد که این باند علاوه بر موارد فوق، سابقه ارتکاب به آدمربایی به همین شیوه در یکی از شهرستانهای شرق استان تهران را نیز داشتهاند. در حال حاضر با دستور مقام قضایی، تمام متهمان برای تکمیل روند تحقیقات و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.
انتهای پیام/