به گزارش خبرگزاری برنا از استان گلستان؛ سیده نفیسه حسینیواعظ مدیر حوزههای علمیه خواهران گلستان در جمع خبرنگاران از اعزام بیش از ۹۰۰ مبلغۀ حوزوی به نقاط مختلف استان در ایام محرم خبر داد و گفت: بانوان طلبه با حضور میدانی، فعالیتهای رسانهای و پاسخ به شبهات، در تبیین فرهنگ عاشورا و خنثیسازی عملیات روانی دشمن نقشآفرینی میکنند.
حسینیواعظ با اشاره به ثبتنام سال تحصیلی جدید حوزههای علمیه خواهران استان، اظهار کرد: ثبتنام داوطلبان از (۱۱ خرداد) آغاز شده و تا (۲۵ تیر) ادامه دارد.
وی افزود: آزمون ورودی سطح دو در (۲۸ تیر) و آزمون سطوح سه و چهار نیز در (۳۱ تیر) برگزار میشود.
مدیر حوزه هیا علمیه خواهران با اشاره به فعالیت مدارس علمیه خواهران در شهرهای مختلف استان، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، زمینه دسترسی بانوان به تحصیلات حوزوی در نقاط مختلف استان فراهم شده و مدارس علمیه خواهران در مقاطع مختلف آموزشی پذیرای متقاضیان هستند.
حسینیواعظ ادامه داد: امسال در مدارس علمیه استان، رشتههایی همچون مشاوره، کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآنی، اخلاق اسلامی و ادبیات عرب ارائه میشود و بانوان میتوانند بر اساس علاقه و استعداد خود در این رشتهها ادامه تحصیل دهند.
وی با اشاره به استقبال بانوان از تحصیل حوزوی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته ۵۷۹ نفر در حوزههای علمیه خواهران استان ثبتنام کردند و آمارها از رشد قابل توجه استقبال در مقطع سطح دو حکایت دارد.
مدیر حوزههای علمیه خواهران گلستان با اشاره به جایگاه حضرت زینب (س) در تبیین و حفظ پیام عاشورا، افزود: رسالت حوزههای علمیه خواهران، تربیت بانوانی زینبی است که با شجاعت در بیان، قدرت در مدیریت فرهنگی و حضور مؤثر در جامعه، چراغ روشنگری را روشن نگه دارند.
وی ادامه داد: امروز بانوان طلبه با بهرهگیری از ابزارهای نوین تبیین، در برابر موج شبهات و تحریفها ایستادهاند و علاوه بر حضور فعال در فضای مجازی، در محلات و میان خانوادهها نیز نقش تربیتی و فرهنگی خود را ایفا میکنند
مدیر حوزههای علمیه خواهران گلستان تأکید کرد: همه این اقدامات با هدف تقویت بصیرت عمومی، امیدآفرینی، تحکیم انسجام اجتماعی و تربیت نسل آگاه و مقاوم در برابر چالشهای فرهنگی و اجتماعی انجام میشود.
انتهای پیام/