سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان کمیته‌های همگانی فدراسیون‌های ورزشی  

۱۴۰۵/۰۴/۰۱ - ۱۶:۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۳۵۷۴۰۰
برنا - گروه ورزشی: نشست هم‌اندیشی مسئولان کمیته‌های همگانی فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد.

 به گزارش برنا، نشست هم‌اندیشی مسئولان کمیته‌های همگانی فدراسیون‌های ورزشی با حضور علیرضا کلانتری، مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی و محمودرضا امیاری سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری، در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

کلانتری در این نشست با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی میان دفتر توسعه ورزش همگانی و فدراسیون‌ها گفت: امروز به نقد عملکرد خود پرداختیم و در تلاش هستیم فرآیند‌های جدیدی برای ارائه خدمات بهتر در ساختار ورزش کشور تعریف کنیم. هیچ‌یک از ما در مقابل یکدیگر قرار نداریم و همه برای خدمت به همین مجموعه فعالیت می‌کنیم.

وی با اشاره به دو رویکرد اصلی ورزش همگانی شامل سلامت و تندرستی و همچنین نشاط اجتماعی افزود: موضوع اصلی ما حال خوب مردم ایران است. مرز میان ملت و دولت کمرنگ شده و باید فعالیت‌های ما با شفافیت و سادگی بیشتری دنبال شود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی با تشریح جایگاه این دفتر اظهار کرد: در حوزه ورزش قهرمانی، نقش ما ارائه خدمات و پاسخگویی است، اما در ورزش همگانی نقش حکمرانی داریم. توسعه و تعمیم ورزش همگانی از اهداف اصلی وزارت ورزش است و این مأموریت با همکاری تمامی ارکان حاکمیت دنبال می‌شود.

علیرضا کلانتری از تغییر شاخص‌های ارزیابی در این حوزه خبر داد و گفت: شاخص سرانه ورزشی را در بخش همگانی حذف می‌کنیم و میزان مشارکت مردم در برنامه‌های ورزشی، ملاک اصلی ارزیابی خواهد بود. با زیرساخت‌های فعلی امکان خدمت‌رسانی به ۴۰ میلیون نفر وجود ندارد، بنابراین باید میزان مشارکت را به‌عنوان شاخص اصلی مورد توجه قرار دهیم.

کلانتری با اشاره به سامانه «گام ایران» افزود: در حال حاضر روزانه ۱۸۰ هزار نفر از این سامانه استفاده می‌کنند و اطلاعات دقیقی از سن، جنسیت و میزان فعالیت کاربران در اختیار داریم. این الگو باید در سایر رشته‌های ورزشی نیز توسعه یابد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی همچنین با اشاره به بند ۱۲ تفاهم‌نامه مالی وزارت ورزش با فدراسیون‌ها تأکید کرد: ۱۵ درصد از منابع هر فدراسیون باید به توسعه و گسترش ورزش همگانی همان رشته اختصاص یابد. سال گذشته از مجموع ۳۸۸ میلیارد تومان کمک به فدراسیون‌ها، ۱۵۲ میلیارد تومان برای این بخش پیش‌بینی شده بود.

کلانتری با اشاره به طرح «ثبات» وزارت کشور گفت: محله‌ها بهترین بستر برای استعدادیابی و معرفی رشته‌های ورزشی هستند. مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها در این مسیر مشارکت خواهند داشت و با ارائه مشوق‌ها، مردم به حضور در فعالیت‌های ورزشی محله‌ای ترغیب می‌شوند.

وی درباره پروژه «شهاب» نیز اظهار داشت: همه فدراسیون‌ها امکان حضور در این پروژه را نخواهند داشت و حداکثر ۲۰ فدراسیون که بیشترین تأثیر را در افزایش جمعیت فعال ورزشی داشته باشند، در اولویت قرار می‌گیرند. میزان همکاری در اجرای طرح‌های ملی یکی از معیار‌های اصلی انتخاب خواهد بود.

محمدرضا امیاری سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری در ادامه این نشست با تأکید بر لزوم توجه ویژه به مناطق روستایی، اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی مشخصی در این حوزه داشته باشیم تا هیئت‌های ورزشی بتوانند کمک شایانی به ما کنند. بحثی که مقام عالی وزارت بر آن تأکید ویژه دارند، موضوع عدالت اجتماعی است که باید در روستا‌ها اجرا شود.

امیاری با اشاره به برنامه‌های جاری در حوزه روستایی، تصریح کرد: در حال حاضر بازی‌های همبستگی با عنوان «جام پرچم» را با حضور پنج تا شش رشته ورزشی کلاسیک و بومی-محلی برگزار می‌کنیم. برای امسال قصد داریم رشته‌های قهرمانی را افزایش دهیم.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با اشاره به نقش کمیته همگانی در این مسیر، خاطرنشان کرد: توقع داریم کمیته همگانی در کنار مباحث روستایی نیز حضور داشته باشد. یعنی اگر در روستا مکان اجرایی، ورزشکار یا ظرفیت‌هایی مانند مسابقات خانگی وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد.

 انتهای پیام/ 

نظر شما