محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر روز دوشنبه تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان گفتگو کرد.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه قطر، در این تماس کاری دو کشور بر راههای حمایت و تقویت همکاری های منطقه ای تاکید کردند و همچنین آخرین تحولات منطقه به ویژه تلاشهای دیپلماتیک برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه پس از امضای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا بررسی شد.
وزیر خارجه قطر برای حمایت کامل این کشور از مذاکرات کنونی میان ایران و آمریکا برای دستیابی به راه حلهای پایدار برای اختلافات از طریق گفتگو و روشهای مسالمت آمیز تاکید کرد.
وی سپس با جراح جابر الاحمد الصباح وزیر خارجه کویت درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.
او در این تماس بر حمایت کامل دوحه از مذاکرات میان تهران و واشنگتن نیز تاکید کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی قطر سپس با طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه از جمله مذاکرات ایران و آمریکا تبادل نظر کرد.
از سویی دیگر بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر نیز در گفتگو با وزیر خارجه قطر حادثه انفجار در شهرک صنعتی راس لفان را به قطر و خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای مصدومان آرزوی شفای عاجل کرد.
دو طرف سپس درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه از جمله مذاکرات تهران با واشنگتن و حمایت از آن رایزنی کردند.
محمد بن عبدالرحمان آل ثانی همچنین در تماسی با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه از جمله گفتگوهای ایران و آمریکا رایزنی کرد.
انتهای پیام