سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

روند تقویت ساختار نظامی کره شمالی شتاب میگیرد

۱۴۰۵/۰۴/۰۲ - ۰۹:۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۳۵۷۵۹۱
برنا - گروه بین الملل: رهبر کره شمالی تاکید کرد که توان نظامی کشورش با سرعت بیشتری تقویت خواهد شد.

به گزارش برنا، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست حزب حاکم کارگران، متعهد شد که روند تقویت ساختار نظامی کشورش را شتاب بخشد. او دلیل این تصمیم را تلاش‌های آمریکا و کره جنوبی برای نوسازی تجهیزات نظامی‌شان در منطقه عنوان کرد.

دو کره از نظر فنی هنوز در وضعیت جنگی هستند، چرا که درگیری‌های سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ تنها با توافق آتش‌بس پایان یافت و هرگز به یک پیمان صلح منجر نشد. ضمن اینکه پیونگ‌یانگ همچنان به دلیل برنامه هسته‌ای‌اش، تحت تحریم‌های سنگین قرار دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از کیم جونگ اون گزارش داد که او در این سخنرانی بر «موضع قاطع حزب و دولت در سرعت بخشیدن به تقویت بنیه دفاعی کشور» تاکید کرده است.

این سخنان در پایان نشست سه روزه حزب مطرح شد که دوشنبه به کار خود پایان داد.

کیم جونگ اون گفت که آمریکا و کره جنوبی به‌صورت علنی و روزافزون در حال توسعه و مدرن‌سازی توان نظامی خود در منطقه هستند؛ به‌طوری که کره جنوبی حتی در تلاش برای دستیابی به زیردریایی‌های اتمی است.

در واکنش به این تحولات، کیم جونگ اون تأکید کرد که موضع کره شمالی تغییرناپذیر است و هدفش ایجاد یک نیروی بازدارنده دفاعیِ کاملاً خودکفا و قابل‌اعتماد است. همچنین در مورد زرادخانه هسته‌ای، خبرگزاری مرکزی اعلام کرد که حزب به این اجماع رسیده است که «تقویت نیرو‌های هسته‌ای و تثبیت موقعیت کشور به عنوان یک قدرت اتمی، تنها راه و بهترین گزینه» برای مقابله با چالش‌های ژئوپلیتیک است.

انتهای پیام/

نظر شما