سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

آغاز به‌کار ۱۰۱ اتوبوس دوکابین در خطوط تندروی تهران

۱۴۰۵/۰۴/۰۲ - ۱۰:۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۳۵۷۶۰۶
برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود ۱۰۱ دستگاه اتوبوس دیزل ۱۸ متری دوکابین یوتانگ به خطوط تندروی پایتخت خبر داد و گفت این ناوگان بخشی از قرارداد ۲۰۰ دستگاهی نخست است که روند تکمیل آن و اجرای قرارداد دوم نیز در حال انجام است.

مهدی علیزاده، رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اعلام کرد ۱۰۱ دستگاه اتوبوس دیزل ۱۸ متری دوکابین یوتانگ از نخستین قرارداد ۲۰۰ دستگاهی تأمین ناوگان، وارد خطوط تندروی پایتخت شده و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

وی با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: این اتوبوس‌ها پس از طی مراحل آماده‌سازی و بهره‌برداری، در خطوط پرتردد تهران به کار گرفته شده‌اند تا ظرفیت جابه‌جایی مسافران افزایش یابد.

علیزاده توضیح داد: از مجموع ۱۰۱ دستگاه فعال‌شده، ۳۱ دستگاه در خط یک تندرو، ۱۵ دستگاه در خط سه تندرو، ۳۰ دستگاه در خط چهار تندرو، ۵ دستگاه در خط ۹ تندرو و ۲۰ دستگاه در خط ۱۰ تندرو مشغول فعالیت هستند.

به گفته رئیس شرکت واحد، ۹۹ دستگاه باقی‌مانده از قرارداد نخست نیز طبق برنامه تا پایان شهریورماه به تدریج وارد ناوگان خواهد شد.

وی همچنین درباره قرارداد دوم ۲۰۰ دستگاهی اتوبوس‌های دیزل ۱۸ متری دوکابین یوتانگ گفت: مقدمات اجرایی و پرداخت‌های مربوط به این قرارداد انجام شده و روند ورود این اتوبوس‌ها در حال پیگیری است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، این ۲۰۰ دستگاه نیز تا پایان سال جاری به تدریج به ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده خواهد شد.

علیزاده در ادامه به توسعه ناوگان برقی پایتخت نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی هایگر از قرارداد ۲۵۰۰ دستگاهی با شرکت چینی وارد خطوط شده و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تأکید کرد: افزایش ظرفیت خطوط تندرو، نوسازی ناوگان فرسوده و حرکت به سمت استفاده از ناوگان جدید و پاک از اولویت‌های اصلی شرکت واحد برای ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی در پایتخت است.

انتهای پیام/

نظر شما