سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

مکتب عاشورا بزرگترین دانشگاه برای درک ضرورت فرزندآوری است

۱۴۰۵/۰۴/۰۲ - ۰۹:۵۷:۰۴
کد خبر: ۲۳۵۷۶۱۲
برنا- گروه استانها: امام جمعه اسلامشهر مکتب عاشورا را بزرگترین دانشگاه برای درک ضرورت فرزندآوری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ، جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور جلسه تقویت بنیاد نظام خانواده و اصلاح مناسبات اجتماعی مرتبط با آن، برگزاری دوره‌های آموزشی مسجد محور با حضور خانواده‌ها، تسهیل ازدواج جوانان، برگزاری دوره‌های ارتقا و مهارت‌های زندگی جوانان، ارائه گزارش و اقدامات انجام شده دستگاه‌های اجرایی در سال 1404 در خصوص طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های اعضا در خصوص تقویت فرهنگ عمومی جامعه در دفتر امام جمعه اسلامشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در این جلسه، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از مکتب عاشورا به عنوان دانشگاهی سیار یاد کرد و اظهارداشت: یکی از مهمترین درس‌های کربلا، نقش بی‌بدیل فرزندان و اهل بیت امام حسین (ع) در رسواسازی چهره واقعی دشمن بود. 

وی افزود: همان‌طور که خون گلوی علی اصغر (ع) گویاترین روایتگر مظلومیت حق و قساوت باطل بود، امروز نیز فرزندان این مرز و بوم تضمین‌کننده امنیت و بقای کشور هستند.
امام جمعه اسلامشهر با انتقاد از روند کنونی فرزندآوری در کشور تصریح کرد: وضعیت جوانی جمعیت در شهرستان ما تعریفی ندارد و نمی‌توان دست روی دست گذاشت. متأسفانه امروز فرزندآوری که یک امر طبیعی و فطری است، تبدیل به یک فرآیند وحشت‌آفرین شده است.

وی با اشاره به برخی رفتارها در نظام سلامت گفت: بعضاً غربالگری‌ها و هشدارهای پزشکی به جای امیدآفرینی، صرفاً استرس ایجاد می‌کند. مگر نه این است که مادران دیروز ما با حداقل امکانات، اما با حداکثر آرامش فرزندان سالمی تربیت می‌کردند؟ باید فضای شبکه بهداشت به‌گونه‌ای باشد که مادر باردار احساس عزت و احترام مضاعف کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر با انتقاد از پدیده تک‌فرزندی خاطرنشان کرد: بچه‌ها با هم‌بازی رشد می‌کنند نه با اسباب‌بازی؛ روانشناسان هشدار می‌دهند که ازدواج با تک‌فرزندها یک مکافات است چرا که آنها با روحیات ویژه‌ای بزرگ شده‌اند. ما باید در مراکز بهداشت و ثبت احوال، والدین را برای فرزند دوم و سوم تشویق و برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه اسلامشهر با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه گفت: فرزندآوری صرفاً یک انتخاب نیست، یک ارزش دینی و ملی است. خداوند در قرآن وعده روزی به فرزندان داده است. ما کم نداریم روایاتی که معصومین (ع) جوانان فقیر را به ازدواج امر می‌کردند و می‌فرمودند؛ برو ازدواج کن، روزی‌ات می‌رسد.

وی امنیت ملی را در گرو جمعیت جوان دانست و اظهار داشت: کشور را با سخنرانی و خطبه نمی‌شود حفظ کرد؛ این جمعیت است که بازدارندگی ایجاد می‌کند. امروز شهیدانی چون شهید مجتبی اسماعیلی را می‌بینیم که هم در جهاد نظامی و هم در جهاد فرزندآوری (با 6 فرزند) الگو هستند.

امام جمعه اسلامشهر از ادارات خواست تا طرح‌های تشویقی و حمایتی خود را بازنگری کنند و گفت: اداره ورزش و جوانان نباید صرفاً یک اداره ورزش باشد؛ مأموریت اصلی آن باید تسهیل ازدواج آسان و حمایت از جوانان باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما