سلیمان محمدی گفت: براساس این طرح منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بذر گیاهان آنغوزه ، باریجه ، جاشیر ، گیاهان علوفهای و سایر گیاهان مرتعی را از بهرهبرداران خریداری میکند تا برای توسعه کشت مراتع استفاده کند.
وی بیان کرد: کوههای سیاه، سفید، دمه، دلافروز و همچنین ارتفاعات کاکان و تنگسرخ از مهمترین رویشگاههای مراتع استان هستند که امسال به علت بارندگیهای مطلوب وضعیت خوبی دارند.
محمدی درباره نرخ خرید گیاهان مرتعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: قیمتها توافقی و براساس تصمیم کمیته فنی منابع طبیعی استان تعیین خواهد شد.
وی میزان اعتبارات تصویب شده برای احیای مراتع کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را ۱۰۰میلبارد ریال اعلام کرد.
محمدی با یادآوری وعدههای مسوولان محلی برای تامین اعتبار احیای مراتع استان در سال جاری، ابراز امیدواری کرد: امسال روند احیای عرصههای طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به شکل بهتری نسبت به سالهای گذشته صورت گیرد.
محمدی اظهار داشت: احیای مراتع کهگیلویه و بویراحمد هر ساله به شکل مشارکتی با جوامع محلی انجام میشود که براساس آن دولت اقدام به خرید بذر کرده و آن را برای کشت در فصل پاییز در اختیار ساکنان محلی قرار میدهد.
وی با اشاره به قیمت خوب گیاهان دارویی و خوراکی به ویژه آنغوزه و باریجه تاکید کرد: این اقدام علاوه بر کمک به بهبود معیشت جوامع محلی به احیای عرصههای طبیعی هم کمک میکند.
محمدی با یادآوری اینکه ۴۶درصد از وسعت ۵۱۹هزار هکتاری مراتع کهگیلویه و بویراحمد فقر پوششی گیاهی دارند ، کشت گیاهان دارویی را ضرورتی برای احیای مراتع در استان دانست.
وی اضافه کرد: تعداد بهرهبرداران مراتع کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۷۹۰ خانوار است که توسعه گیاهان دارویی میتواند زندگی آنان را متحول کند.