به گزارش برنا، محمد جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیسجمهور در ادامه نشستهای منظم خود با استانداران، روز گذشته در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری با استانداران سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، سمنان و گیلان به صورت جداگانه دیدار و درباره مهمترین مسائل، چالشها، پروژههای اولویتدار و ظرفیتهای توسعهای این استانها گفتوگو کرد.
در این دیدارها، منصور بیجار استاندار سیستان و بلوچستان، جعفر مردانی استاندار چهارمحال و بختیاری، محمدجواد کولیوند استاندار سمنان و هادی حقشناس استاندار گیلان، گزارشی از آخرین وضعیت استانهای تحت مدیریت خود و روند اجرای برنامهها و پروژههای اولویتدار را ارائه کردند.
در جریان این نشستها، مهمترین مسائل و چالشهای هر استان در حوزههای مختلف اجرایی، عمرانی، اقتصادی و خدماتی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای تسریع در روند رفع مشکلات، پیگیری مطالبات استانها و پیشبرد طرحهای توسعهای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین وضعیت روز استانها از منظر مسائل اجتماعی، سیاسی و مدیریتی مورد ارزیابی و درباره نحوه هماهنگی بیشتر میان دستگاههای اجرایی، ارتقای سطح خدماترسانی به مردم و استفاده از ظرفیتهای موجود برای توسعه متوازن استانها گفتوگو شد.
معاون اجرایی رئیسجمهور در این دیدارها با تاکید بر ضرورت پیگیری مستمر مسائل و مطالبات استانها، بر تقویت ارتباط و هماهنگی میان دولت و مدیریتهای استانی تاکید کرد و خواستار تسریع در اجرای برنامهها و پروژههای دارای اولویت شد.
در این نشستها همچنین مقرر شد گزارشها و پیشنهادهای ارائهشده از سوی استانداران، در فرآیند هماهنگی و تصمیمگیری با دستگاههای ملی و اجرایی کشور مورد پیگیری قرار گرفته تا زمینه رفع موانع و تسهیل روند توسعه استانها بیش از پیش فراهم شود.
این دیدارها در راستای سیاست دولت چهاردهم برای ارتباط مستمر با مدیران استانی، رصد دقیق وضعیت مناطق مختلف کشور و پیگیری مصوبات رییس جمهور برگزار میشود
انتهای پیام/