سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

افت دو روزه نفت در پی کاهش تنش میان ایران و آمریکا

۱۴۰۵/۰۴/۰۳ - ۱۰:۲۹:۵۶
کد خبر: ۲۳۵۸۰۴۲
برنا - گروه اقتصادی؛ قیمت نفت در معاملات جهانی برای دومین روز متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از اوایل مارس رسید؛ روندی که تحت تأثیر امیدواری به کاهش تنش میان ایران و آمریکا، بهبود عبور نفتکش‌ها از تنگه هرمز و چشم‌انداز افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی شکل گرفته است.

قیمت نفت خام برنت ۳۷ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۶ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفتی روز سه‌شنبه تقریبا یک درصد کاهش یافتند و به پایین‌ترین سطح خود از اوایل مارس رسیدند.

قیمت‌ها هفته جاری پس از آنکه واشنگتن بعد از مذاکرات اولیه صلح، به تهران معافیت ۶۰ روزه از تحریم‌ها علیه فروش نفت اعطا کرد و با کاهش خصومت‌ها در لبنان، تحت فشار نزولی قرار گرفته‌اند.

«تومومیچی آکوتا»، اقتصاددان ارشد در شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای «میتسوبیشی یواف‌جی» گفت: «قیمت نفت خام به دلیل امید به کاهش تنش‌های آمریکا و ایران و بهبود حمل و نقل نفت از طریق تنگه هرمز کاهش یافته است.»

سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی این هستند که تولیدکنندگان خاورمیانه با چه سرعتی می‌توانند صادرات خود را از سر بگیرند و آیا کشتی‌های بیشتری وارد منطقه خواهند شد یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان داد که سه ابرنفتکش روز سه‌شنبه از تنگه هرمز عبور کردند.

در همین حال، منابع بازار با استناد به داده‌های موسسه امریکن پترولیوم که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفتند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژوئن، ۷۶۵ هزار بشکه کاهش یافته است. ۹ تحلیلگر که توسط رویترز مورد نظرسنجی قرار گرفتند، به طور متوسط ‌تخمین زدند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، حدود ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما