سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

ادعای بسنت: آمریکا می‌تواند معافیت‌های تحریمی ایران را پس بگیرد

۱۴۰۵/۰۴/۰۴ - ۰۶:۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۸۲۶۸
برنا - گروه بین الملل: «اسکات بسنت» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که معافیت از تحریم‌های نفتی ارائه شده به ایران قابل بازپسگیری است‌.

به گزارش برنا، بسنت در سخنانی در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز درباره معافیت از تحریم‌های نفتی ارائه شده به ایران مدعی شد: «ایرانیان همیشه نفت‌شان را می‌فروختند. این نفت با تخفیف به چین می‌رفت. این (معافیت‌ها) همانند هویجی است که می‌شود آن را پس کشید.»

وی در ادامه ادعا کرد: «ما می‌خواهیم آنها ببینند که نداشتن تحریم‌ها چه حسی دارد. ما می‌توانیم بعدا آنها را بازگردانیم.»

بسنت در ادامه ادعا‌های واهی خود گفت که ایالات متحده اقتصاد ایران را نابود کرده و همین باعث شده که به پای میز مذاکره بیایند.

طبق بند هفتم یادداشت تفاهم، ایالات متحده آمریکا متعهد شده به تمامی انواع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، و تمامی تحریم‌های یکجانبه آمریکا، اعم از اولیه و ثانویه، برابر یک برنامه زمانی مورد توافق به عنوان بخشی از توافق نهایی، خاتمه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما