سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

استاندار اصفهان: سنت حسنه اهدای خون در تاسوعا و عاشورا، نماد نوع‌دوستی و ارادت مردم خمینی‌شهر به اهل‌بیت (ع) است

۱۴۰۵/۰۴/۰۴ - ۱۶:۵۱:۳۴
کد خبر: ۲۳۵۸۳۹۸
برنا- گروه استانها: استاندار اصفهان، در جریان بازدید از هیئات مذهبی و روند برنامه‌های ایام محرم در شهرستان خمینی‌شهر، با تمجید از پیشتازی مردم این دیار در امور خیر، سنت حسنه اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا را الگویی کشوری و مصداق بارز پیوند شور حسینی با شعور و نوع‌دوستی دانست.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با حضور در شهرستان خمینی‌شهر و بازدید از مراکز خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی، از تلاش‌های فرماندار، شهردار، مسئولان محلی و به‌ویژه خیرین این شهرستان قدردانی کرد.

​وی با اشاره به روند توسعه زیرساخت‌های درمانی منطقه گفت: بیمارستان ساعی خمینی‌شهر یکی از پروژه‌های ارزشمندی است که به همت بزرگان، معتمدان و خیرین بزرگوار شهر آماده شده و بستر بسیار مناسبی را برای ارائه خدمات به مردم فراهم کرده است.

​استاندار اصفهان با تحسین اقدام نظام‌مند مردم خمینی‌شهر در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) افزود: سنت حسنه اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا که چندین سال است توسط برادران و خواهران متدین این دیار برگزار می‌شود، امسال نیز با برنامه‌ریزی و نظم بهتری در حال اجراست. 

استاندار اصفهان تصریح کرد:خوشبختانه فرآیند خون‌گیری از برادران در محل بیمارستان ساعی با تجهیز تخت‌های لازم و با سرعتی به‌مراتب بیشتر از سال گذشته انجام می‌شود و خواهران گرامی نیز در مرکز انتقال خون شهرستان اقدام به این کار خیر می‌کنند.

​جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه خمینی‌شهر آغازگر این حرکت ماندگار بوده است، تصریح کرد: این اقدام فرخنده و منظم که از خمینی‌شهر شروع شد، اکنون در سراسر استان و کشور تکثیر شده است. با این حال، استان اصفهان در این زمینه در سطح کشور پیشتاز است و در میان شهرستان‌های استان نیز، خمینی‌شهر رتبه نخست و بیشترین میزان مشارکت را به خود اختصاص داده است.

​عالی‌ترین مقام اجرایی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: عزادارانی که در این ایام اقدام به اهدای خون می‌کنند، ارادت و عشق خود را به خاندان امامت و اهل‌بیت (ع) در قالبی انسانی و در مسیر کمک به هم‌میهنان نیازمند به نمایش می‌گذارند. امیدواریم این سنت حسنه که تجلی عینی نوع‌دوستی است، بیش از پیش در سراسر کشور گسترش یابد.

انتهای پیام 

نظر شما