به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) در بخشی از کتاب «پیر پرنیاناندیش» که سال ۱۳۹۱ منتشر شد، خاطرهای از سرودن شعر «اربعین» برای حضرت امام حسین (ع) را بازگو کرده است.
در این کتاب که حاصل گفتوگوی میلاد عظیمی و عاطفه طیّه با این شاعر نامدار است، آمده که در هشتم محرم به دیدار سایه رفتند و متوجه اندوه او شدند.
سایه در پاسخ به پرسش آنان درباره علت ناراحتیاش گفته است: «تلویزیون همیشه جلوی من روشن است و این روزها هر کانالی را که میزنم، روضه و نوحه پخش میکند. من هم گوش میکنم و گریهام میگیرد؛ مینشینم و با اینها گریه میکنم...»
او سپس به شعری با عنوان «اربعین» اشاره کرده که سالها پیش برای سیدالشهدا (ع) سروده، اما آن را ناتمام گذاشته است:
«یا حسینبنعلی
خون گرم تو هنوز
از زمین میجوشد
هر کجا باغ گل سرخی هست
آب از این چشمه خون مینوشد
کربلاییست دلم...»
این روایت، جلوهای از ارادت و دلبستگی شاعر معاصر ایران به فرهنگ عاشورا و شخصیت حضرت امام حسین (ع) را نشان میدهد.
انتهای پیام/