سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

توسعه مخازن زیرسطحی پسماند در تهران/ اجرای طرح در ۳۰۰ نقطه جدید

۱۴۰۵/۰۴/۰۵ - ۱۲:۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۳۵۸۵۷۱
برنا - گروه اجتماعی؛ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از برنامه‌ریزی برای گسترش مخازن زیرسطحی زباله در سطح شهر خبر داد؛ طرحی که پس از اجرای آزمایشی موفق در برخی مناطق، اکنون قرار است در صد‌ها نقطه دیگر نیز عملیاتی شود.

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از توسعه طرح مخازن زیرسطحی پسماند در پایتخت خبر داد و اعلام کرد: پس از اجرای موفق این طرح در مناطق ۱۲ و ۱۷، برنامه‌ریزی برای نصب این مخازن در ۲۰۰ تا ۳۰۰ نقطه دیگر شهر در دستور کار قرار گرفته است.

رضا کاظمیان با اشاره به آغاز اجرای این طرح در منطقه ۱۷ گفت: در فاز نخست، ۱۳ مخزن در خیابان امامزاده حسن نصب شد. همچنین در منطقه ۱۲ نیز حدود ۲۷ مخزن در محدوده بازار اجرا شده و در حال حاضر مجموع مخازن نصب‌شده در این منطقه به ۳۳ مورد رسیده است. علاوه بر این، یک مخزن زیرسطحی نیز در منطقه ۷ نصب شده است.

وی با تأکید بر مزایای این سازه‌ها افزود: مخازن زیرسطحی که با عنوان مخازن زیرزمینی یا دفنی نیز شناخته می‌شوند، نقش مهمی در کاهش آلودگی بصری، بهبود نظم شهری و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیرابه زباله دارند. همچنین این مخازن مانع دسترسی زباله‌گردها و حیوانات موذی به پسماند می‌شوند.

کاظمیان در پایان با اشاره به استقبال شهروندان از این طرح، اظهار کرد: گسترش مخازن زیرسطحی می‌تواند گامی مؤثر در ارتقای بهداشت و زیبایی محیط شهری تهران باشد.

انتهای پیام/

نظر شما