سردار احمد کرمی اسد، رئیس پلیس راه راهور فراجا با تشریح جزئیات یک سانحه رانندگی در استان سمنان اعلام کرد: این حادثه ساعت ۱۰:۴۵ روز ۵ تیر در کیلومتر ۲۳ محور سرخه به آرادان رخ داد. در این سانحه، یک دستگاه خودروی پراید با چهار سرنشین به دلیل بیاحتیاطی راننده و بیتوجهی به جلو ناشی از خستگی و خوابآلودگی از مسیر منحرف شد و پس از برخورد با گاردریل، از جاده خارج شد.
وی افزود: بررسیهای کارشناسی نشان میدهد راننده و سرنشین جلو که هر دو حدود ۷۰ سال سن داشتند، به دلیل استفاده از کمربند ایمنی با وجود شدت حادثه تنها دچار جراحت شدند و از مرگ نجات یافتند.
به گفته رئیس پلیس راه، دو سرنشین عقب خودرو، یک زن و مرد ۳۵ و ۴۰ ساله و از فرزندان راننده، به دلیل نبستن کمربند ایمنی هنگام برخورد از خودرو به بیرون پرتاب شدند و بر اثر شدت ضربه و آسیب به سر، در محل حادثه جان خود را از دست دادند.
کرمی اسد این حادثه را نمونهای روشن از پیامدهای خطرناک نبستن کمربند ایمنی در صندلی عقب دانست و تأکید کرد: برخلاف تصور برخی افراد، استفاده از کمربند ایمنی تنها به سرنشینان جلو محدود نمیشود و سرنشینان عقب نیز در صورت عدم استفاده، در معرض خطرات جدی از جمله پرتاب شدن از خودرو قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده سرنشینان عقب از کمربند ایمنی، احتمال زنده ماندن آنان به میزان قابل توجهی افزایش مییافت. کمربند ایمنی همچنان سادهترین و مؤثرترین ابزار برای کاهش تلفات در تصادفات جادهای است.
رئیس پلیس راه راهور فراجا با اشاره به نقش خطای انسانی در بروز سوانح رانندگی گفت: در این حادثه، رانندگی در شرایط خستگی و خوابآلودگی و همچنین نبستن کمربند ایمنی از عوامل اصلی وقوع و تشدید پیامدهای آن بوده است.
وی در پایان از رانندگان خواست در صورت احساس خستگی یا کاهش هوشیاری، از ادامه رانندگی خودداری کرده و پس از استراحت کافی به مسیر بازگردند. همچنین بر لزوم استفاده از کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان، بهویژه در صندلی عقب، تأکید کرد.
انتهای پیام/