سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

جهش در داخلی‌سازی واگن‌های مترو تهران

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۱۰:۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۳۵۹۲۷۰
برنا - گروه اجتماعی؛ مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران از افزایش سطح داخلی‌سازی واگن‌های وارداتی از ۳۰ به ۵۰ درصد خبر داد و اعلام کرد که با برنامه‌ریزی دقیق، تلاش می‌شود ناوگان متروی تهران جهت پاسخگویی به نیاز روزافزون شهروندان، به ۴۵۰۰ دستگاه واگن برسد.

علیرضا شیخ‌طاهری، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران، در اظهاراتی پیرامون وضعیت ناوگان مترو، اعلام کرد: با وجود چالش‌های اقتصادی و تحریم‌ها، ۹۵ درصد از ناوگان فعلی با قابلیت خدمت‌رسانی در حال فعالیت است. وی با اشاره به جابجایی روزانه بیش از دو میلیون مسافر در خطوط هفت‌گانه تهران، بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ناوگان تأکید کرد.

شیخ‌طاهری با تبیین استراتژی جدید تأمین واگن، گفت: «در گذشته سطح داخلی‌سازی از ۳۰ درصد فراتر نمی‌رفت، اما اکنون با هدف‌گذاری درست، این میزان به ۵۰ درصد رسیده است. علاوه بر آن، پروژه انبوه‌سازی ۱۵ رام قطار با سقف داخلی‌سازی ۸۵ درصد نیز در دستور کار قرار دارد که نمونه اولیه آن در سال ۱۳۹۸ تولید شد.»

وی همچنین از افزایش قرارداد با شرکت‌های چینی از ۶۳۰ به ۷۹۱ دستگاه واگن خبر داد و افزود: «با این اقدام، ظرف پنج سال آینده تعداد واگن‌ها به ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید. همچنین شرکت‌های چینی موظف هستند در فرآیند تولید، سهم داخلی‌سازی را رعایت کنند تا انتقال تکنولوژی به شرکت واگن‌سازی تهران تسهیل شود.» وی در پایان تأکید کرد که تحریم‌ها اگرچه سرعت اقدامات را تحت تأثیر قرار داده، اما هرگز مانع تولید و توسعه ناوگان مترو نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما