به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛دکتر"عمران علیمحمدی" در مراسم هفتم تیرماه، سالروز شهادت مظلومانه آیتالله دکتر بهشتی که در مسجد جامع شهر ایلام برگزار شد، شهید بهشتی را الگوی کامل اخلاص، قانونمداری، عدالت خواهی و خدمت صادقانه به مردم عنوان کرد و با اشاره به تعبیر تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما"، این جمله را نشان دهنده جایگاه والای علمی، مدیریتی و انقلابی این شهید والامقام دانست.
وی با تأکید بر نقش بیبدیل شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شالوده نظام اسلامی با اندیشه های عمیق این شهید بزرگوار شکل گرفت و اگر همه مسئولان به اجرای دقیق و بدون تنازل قانون اساسی پایبند باشند، بخش عمدهای از مشکلات و نارضایتیهای کنونی برطرف خواهد شد.
رئیسکل دادگستری استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود، اخلاص، مسئولیت پذیری، فروتنی، عدالت محوری و ثبات در مدیریت را از مهمترین ویژگیهای مدیران تراز انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: مدیران باید همانند شهدا تنها به انجام وظیفه الهی بیندیشند و شعار "ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت" را همواره سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
علیمحمدی با اشاره به تداوم توطئههای دشمنان علیه نظام اسلامی تصریح کرد: دشمنان با ترور شخصیتهای اثرگذاری همچون شهید بهشتی، مطهری، رجایی و باهنر تصور میکردند انقلاب اسلامی متوقف خواهد شد، اما خون پاک شهدا نهتنها خللی در مسیر انقلاب ایجاد نکرد، بلکه موجب استحکام بیشتر پایههای نظام شد.
وی با برشمردن عدالت، قانونمداری و انسجام اجتماعی بهعنوان ارکان اصلی پایداری هر جامعه، حفظ وحدت ملی و مقابله با جنگ روانی دشمن را ضرورتی انکارناپذیر خواند و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت اعتماد مردم به نظام اسلامی هستیم.
علیمحمدی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان نیز به توسعه زیرساختهای قضایی، افزایش تعداد قضات و ارتقای خدمات قضایی اشاره کرد و افزود: اجرای عدالت و صیانت از حقوق مردم، مهمترین دستاورد دستگاه قضایی استان در سالهای اخیر بوده و اعتماد مردم به این دستگاه، سرمایهای ارزشمند برای تحقق عدالت در جامعه محسوب میشود.
رئیسکل دادگستری استان ایلام با تأکید بر اینکه فرهنگ شهدا، فرهنگ اخلاص، عدالت، خدمت و مردمداری است، از تمامی مدیران و مسئولان خواست تا با تأسی به سیره شهید آیتالله بهشتی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، خدمت صادقانه، فروتنی در برابر مردم و اجرای دقیق قانون را همواره در دستور کار خود قرار دهند.
شایان ذکر است در این مراسم که نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه ایلام، رئیس کل دادگستری، اعضای شورای معاونین، قضات، رؤسای سازمانهای تابعه قوه قضائیه، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی حضور داشتند، بر لزوم بازخوانی سیره مدیریتی و اخلاقی شهید بهشتی تأکید شد.
گفتنی است همزمان با فرارسیدن هفتم تیرماه، سالروز شهادت مظلومانه آیتالله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشتی با حضور مسئولان ارشد استان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر ایلام برگزار شد.