سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

گفت‌وگوی ویژه

۱۳۹۳/۱۱/۰۴ - ۰۲:۳۰:۱۰
کد خبر: ۲۵۶۲۵۸
بازیکن ملی‌پوش کشورمان گفت: نبود خارجی‌ها سطح لیگ را پایین آورده اما فرصتی برای جوانان بدست آمد تا توانایی‌های خود را نشان دهند.
بهنام یخچالی در گفتگو با برنا:
پتروشیمی به روزهای خوب خود بازمی‌گردد
بازیکنان جوان در دور مقدماتی درخشیدند

بهنام یخچالی بازیکن تیم ملی بسکتبال کشورمان و باشگاه مهرام درباره سطح کیفی مسابقات مقدماتی لیگ ملی و تیم ملی و انتخابات فدراسیون صحبت کرد.

وی درباره سطح کیفی مسابقات لیگ ملی در دور مقدماتی به خبرنگار ورزشی برنا گفت: بازی ها خوب بود. با توجه به اینکه بازیکنان خارجی در لیگ ملی حضور نداشتند، فرصت خوبی برای جوانان فراهم شده بود تا بتوانند توانایی های خود را به مربیان تیم هایشان نشان دهند. خوشبختانه بازیکنان جویای نام هم موفق شدند از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را بکنند و بازی های خوبی را انجام دهند.

بازیکن 191 سانتی متری تیم ملی درباره کاهش پیدا کردن سطح کیفی مسابقات نسبت به سالیان گذشته هم توضیحاتی داد: بدون شک لیگ ما نسبت به سالیان قبل افت کرده است. به هر حال بازیکنان ملی پوش ما با بازی کردن با بازیکنان خارجی توانستند کیفیت فنی خود را افزایش دهند و حالا که خارجی ها حضور ندارند سطح مسابقات قدری تنزل داشته است. اما در کل نبودن بازیکنان خارجی در لیگ ملی به رشد بسکتبال کمک می کند.

یخچالی نظر خود را درباره افت نسبی پتروشیمی نسبت به دو سال پیش گفت: جدا از اینکه تیم ها نسبت به سال گذشته قوی تر شده اند؛ تیم ما هم به نسبت دو سال قبل تغییرات زیادی داشته است. البته عملکردمان از نیم فصل اول بهتر شده و در بازی آخر هم با بدشانسی مواجه شدیم. اگر همین طور به روند صعودی خود ادامه دهیم، می توانیم به همین صورت به شرایط گذشته بازگردیم.

بسکتبالیست 19 ساله پتروشیمی در مورد آینده مربیگری تیم ملی هم صحبت کرد: به هر حال ما تابع تصمیمات فدراسیون هستیم. مربیان داخلی هم می توانند به تیم ملی کمک کنند، به این دلیل که ما در لیگ هم زیر نظر همین مربیان کار می کنیم. البته کار با افراد بزرگی چون مهمت بچیروویچ هم می تواند به رشد سطح کیفی ما کمک کند.

گارد دوم شهرکردی تیم ملی ایران در مورد انتخابات فدراسیون هم که تاریخ آن مشخص نیست خاطرنشان کرد: آقای مشحون کمک های شایانی به بسکتبال ایران کرده اند و اگر ایشان نبود شاید هیچ کدام از این موفقیت ها بدست نمی آمد. فقط امیدوارم هر چه زودتر انتخابات برگزار شود و هر فردی که شایسته است ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد.

نظر شما