عباس ترابیان یكی از مسئولان مطلع و تاثیرگذار فدراسیون فوتبال به شمار می آید.
عضو کمیته فنی فوتسال در گفتگو با خبرنگار برنا درباره جلسه برگزار شده بین اعضا برای نامه خسوس کاندلاس گفت: آقای خسوس نامه ای برای ما ارسال کردند که در آن به سه موضوع اشاره شده بود. ایشان بعد از عذرخواهی بابت غیبت های اخیرشان گفتند که به علت بیماری همسرشان قادر به همراهی تیم ملی نبودند. در ادامه او عنوان کرد به دلیل اینکه برنامه هایش در تیم ملی اجرا نشده و همچنین در پرداخت حقوقش تاخیر صورت گرفته خواستار جدایی از تیم ملی است و با این شرایط نمی تواند با ایران همکاری کند. ما هم به همین علت این جلسه را تشکیل دادیم تا درباره آن صحبت کنیم و دنبال راه حل مناسب برای رفع و رجوع آن باشیم.
وی در ادامه درباره تداوم همكاری با كاندلاس عنوان کرد: نظرات مختلفی در کمیته وجود داشت. عده ای از دوستان معتقد بودند در حال حاضر و با توجه به شرایط به وجود آمده باید با خسوس خداحافظی کرد و یک مربی داخلی را برای هدایت ایران در جام جهانی منصوب کنیم. البته من و عده ی دیگری از دوستان بر این عقیده بودیم که در حال حاضر نباید مربی تیم ملی را تغییر دهیم. چرا که هم آقای خسوس تفکرات خود را در تیم ملی پیاده کرده است و هم با برداشتن ایشان لیگ ما تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.
عضو کمیته فنی فوتسال افزود: قرار بر این شد که خود آقای افتخاری به اسلوونی بروند و جلسه ای را با خسوس داشته باشند و مذاکرات جدی ای را با او انجام بدهد و اگر تصمیمش برای رفتن جدی بود که البته من این طور تصور نمی کنم؛ فکر دیگری می کنیم و اگر مایل به همکاری هستند به توافقات نهایی برسیم و مشکلات را حل کنیم.
او در ادامه خاطرنشان کرد: البته یک ایراد که به کار آقای خسوس وارد است؛ کمک مربی های ایشان هستند. متاسفانه کمک هایی که در تیم ملی هستند از لحاظ فنی ضعیف اند و به علاوه آن خودشان در لیگ مربی تیم های دیگر هستند و تمرکز کافی روی تیم ملی ندارند و دو شغله محسوب می شوند. در این صورت آن ها نمی توانند به درستی سرمربی تیم ملی را یاری کنند و همچنین در نظرات نهاییشان سلیقه دخیل می شود و این اصلا در سطح ملی پسندیده نیست.
دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا با او صحبتی برای پست دبیر کلی شد یا خیر و اینکه اگر کی روش در تیم ملی نبود احتمال داشت او این پست را قبول کند توضیحاتی داد: ابتدا تبریک می گویم که یک فرد قوی روی کار آمده و در وهله بعد هم باید به این نکته اشاره کنم که اگر پیشنهاد هم می شد، قبول نمی کردم. در ضمن من اصلا به کی روش کاری ندارم. او یک مربی است که باید حقوقش را بگیرد و مربیگری کند و من او را بیش تر از این نمی بینم. البته کی روش مربی ایران است و باید به او احترام گذاشت.
ترابیان که خودش کی روش را به ایران آورد؛ درباره احتمال آمدن یک مربی خارجی در حد و اندازه های کی روش در صورت کنار رفتن مربی پرتغالی تیم ملی عنوان کرد: ابتدا باید دید در فدراسیون چه کسی خواهان این مورد است. اگر فدراسیون بخواهد؛ باید موقعیت ها را پیدا و روی آن ها مطالعه کرد. به طور مثال کی روش هم در بازار نبود که ما او را آوردیم. ابتدا با او صحبت شد و باهم مذاکره کردیم و بعد به جمع بندی رسیدیم که البته پروسه بسیار زمانبری بود.
وی نظرش را در مورد ماندن یا رفتن کارلوس کی روش را هم بیان کرد: هیچ دلیل فنی و حرفه ای و احساسی ای نمی بینم که کی روش بخواهد از تیم ملی جدا شود. چه از نظر اقتصادی و چه از نظر عاطفی کی روش ایران را ترک نمی کند. چرا که هم پول خوبی می گیرد و هم اینکه در هیچ کجای دنیا او نمی تواند این قدر برش داشته باشد و در همه مسائل دخالت کند. گذشته از این ها کی روش پیشنهاد مربیگری هم از جایی ندارد. رابطه خوب بازیکنان تیم ملی با او را هم به این مساله اضافه کنید. در حال حاضر تمام بازیکنان تیم ملی او را دوست دارند و این یک فاکتور مثبت برای یک مربی خواهد بود.