سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

گفت‌وگوی ویژه

۱۳۹۳/۱۱/۳۰ - ۰۲:۳۰:۳۱
کد خبر: ۲۶۳۵۸۴
ملی‌پوش سابق کشتی کشور گفت: در جام تختی با نفرات اصلی شرکت نمی‌کنیم.
سعید ابراهیمی در گفتگو با برنا:
مربیگری را دوست دارم
با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها در جام تختی شرکت می‌کنیم

در آستانه مسابقات کشتی جام تختی، ملی پوش سابق کشتی کشورمان به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اضافه شد. سعید ابراهیمی 32 ساله نهاوندی که در وزن 96 کشتی می گرفت، 2 سال پیش، به علت آسیب دیدگی از دنیای کشتی خداحافظی کرد و حالا به دعوت شخصی رسول خادم، رئیس فدراسیون برای مسابقات جام تختی به کادر فنی تیم ملی دعوت شد و هم اکنون نیز در تمرینات حضور دارد. در همین راستا خبرنگار برنا با وی مصاحبه کوتاهی ترتیب داد که در زیر می خوانید.

*حضور شما در کادر فنی تیم ملی کشتی برای جام تختی غیرمنتظره بود؟
این موضوع برای من افتخار است. از رسول خادم و مسئولان کادر فنی تیم ملی تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند تا در این عرصه نیز خود را محک بزنم. امیدوارم بتوانم داشته‌ها و تجربیاتم را به خوبی به جوانان منتقل کنم. حضور در عرصه مربیگری را دوست دارم و اگر شرایط مهیا باشد در این عرصه به کشتی خدمت خواهم کرد.

*آیا پیش از این تجربه مربیگری در باشگاهی را داشته‌اید؟
بله زمانی که در نهاوند حضور داشتم کار مربیگری را انجام می‌دادم حالا هم که به تهران آمدم با دعوت مسئولان فدراسیون کشتی در خدمت تیم ملی هستم.

*کار کردن در چه رده سنی را دوست دارید؟
مدیریت فدراسیون کشتی هر تصمیمی بگیرد به آن احترام می‌گذارم و فرقی نمی‌کند در کدام رده فعالیت کنم. هدف من انتقال تجربیاتم به کشتی‌گیران است و تمام تلاشم را می‌کنم که به بهترین شکل این اتفاق رخ دهد.

*تیم ملی در مسابقات جام تختی با ترکیب اصلی شرکت خواهد کرد؟
با ترکیبی از جوان ها و با تجربه ها در مسابقات شرکت می کنیم. نفراتی که در مسابقات اوپن و لیگ عملکرد مناسبی داشتند در این مسابقات کشتی خواهند گرفت. نفراتی مثل جواد ابراهیمی، جمال میرزایی و اباذر اسلامی کشتی گیرانی هستند که در این مسابقات به احتمال فراوان روی تشک خواهند گرفت.

*سطح مسابقات اوپن کشتی که در تهران برگزار شد را چگونه دیدید؟
در سالن برگزاری مسابقات حضور داشتم. بی شک یک رکورد در تاریخ کشتی ایران و جهان ثبت شد. این مسابقات با حضور استعداد ها و کسانی که مدتی از کشتی دور بودند برگزار شد و سطح خیلی بالا و خوبی داشت. به فدراسیون برای برگزاری چنین مسابقه بزرگ و با کیفیتی تبریک می گویم. این مسابقات هم به رشد کشتی در ایران کمک می کند و هم اینکه باعث حفظ این ورزش در المپیک می شود. استقبال خوبی هم از مسابقات به عمل آمده بود.

*با توجه به اینکه شما اهل همدان هستید، وضعیت کشتی این استان را چگونه می‌بینید؟
ما الان در رده بزرگسالان میثم مصطفی جوکار و جمال میرزایی را داریم که هر دو در رده ملی حضور داشته و دارند. البته میرزایی به یک وزن بالاتز آمده و حالا در 98 کیلو کشتی می گیرد و با توجه به حضور رضا یزدانی که بی شک بهترین کشتی گیر این وزن در دنیاست، کار برای جمال سخت است ولی جوکار در 86 کیلوگرم شانس بیشتری برای حضور در مسابقات دارد. از لحاظ امکانات مشکل خاصی در استان نیست و مشکل اصلی فقط بودجه است، که در همه هیات های استان ها وجود دارد. کشتی گیران همدان درهمه رده های سنی در مسابقات اوپن تهران عملکرد قابل قبولی داشتند و باید به آینده کشتی این استان و البته همه کشور امیدوار بود، چرا که استعداد های فراوانی در ایران وجود دارند که می توانند تاریخ ساز شوند. همین جا از مسئولین در خواست دارم نه تنها به کشتی بلکه به همه رشته ها توجه بیشتری داشته باشند تا موفقیت ها در عرصه های بین المللی ادامه دار باشد.

نظر شما