به گزارش سرویس ورزشی برنا، امیر باقری پسر کریم باقری چند صباحیست حضوری فعال و پررنگ در تمرینات پرسپولیس دارد و این روزها سخت تمرین و تلاش می کند تا جا پای پدر نامدارش بگذارد. کریم باقری اما اعتقاد دارد که امیر می تواند موفق باشد به شرط اینکه دوبرابر بقیه سعی و تلاش کند. باقری در گفتگو با خبرنگار برنا درباره این موضوع و شرایط این روزهای پرسپولیس صحبت کرده است.
*آقاکریم مثل اینکه امیر پسرتان می خواهد پا جای پدر بگذارد؟!
امیر تازه اول راه است و این قبیل مقایسه ها اصلا درست نیست. به نظرم بهتر است امیر باقری فقط با امیر باقری مقایسه شود.
*ولی خواه ناخواه پسر فوتبالیست های مشهور با پدر خود مقایسه می شوند...
تا حد زیادی حرف شما را قبول دارم اما هر بازیکنی از جمله امیر باید این موضوع را خودش مدیریت کند. او باید فراموش کند که پدرش کریم باقری است و باید دو برابر دیگران تلاش کند تا موفق شود. این راه موفقیت است.
*محمد پروین از جدایی اش از فوتبال راضی بود و می گفت کاشکی زودتر خداحافظی می کردم! حتی علی پروین هم راضی بود که فرزندش به جای فوتبال به کارهای اقتصادی روی آورده و موفق هم شده است. می گویند پسران فوتبالیست های معروف نمی توانند در این زمینه موفق باشند. نمونه های متعددی هم وجود دارد؟
این نظر محمد پروین است و من نمی دانم چه باید بگویم! اما من معتقدم همه چیز بستگی تام به خود آن فوتبالیست دارد. پسر یک بازیکن مطرح باید از زیر صفر آغاز کند. اینکه پدرش کی بوده یا نبوده عامل موفقیت نیست و حتی می تواند بازدارنده باشد. امیدوارم جواب سوال خود را گرفته باشید.
*امیر باقری درچه پستی بازی می کند؟
هافبک وسط است و تلاش خود را می کند تا موفق شود.
*اگر بخواهید تعصب پدر و فرزندی را کنار بگذارید، پسرتان بازیکن خوبی است؟
خوب است و می خواهد بهتر هم شود. نیمچه استعدادی هم دارد و باید قدر این موقعیت و جوانی اش را بداند. البته هر کمکی از جهت راهنمایی اش بخواهد، من در خدمتش هستم.
* شنیدیم امیر بارسایی است و شما برخلاف پسرتان رئالی هستید؟!
چه جورهم! بعد از شکست اخیر رئال مادرید مقابل بارسا بدجوری جلوی پسرم کم آوردم و کلی کری خواند و بابت 4 گل بارسا سربه سرم گذاشت. البته رئال دارد یواش یواش به اوج بازمی گردد و بازیکنان هم با بنیتز هماهنگ می شوند. شک نکنید در بازی برگشت تلافی می کنیم و بارسا را در زمین خودش شکست خواهیم داد.
*کاملترین بازیکنی که تا به حال کریم باقری دیده، چه کسی بوده است؟
دو سه تا بازیکن ایرانی توی ذهنم است اما اگر اجازه بدهید رسانه ای نشود. به هرحال ممکن است اسم یکسری را بیاوریم یکسری دیگر ناراحت شوند و بگذارید در ذهن خودم بماند.
* هنوز هم به نظرسنجی برنامه 90 و کسب عنوان بهترین هافبک پس از انقلاب فکرمی کنید؟
ای بابا، آن داستان که یک نظرسنجی ساده بود و تمام شد و رفت. آنچه توی ذهن من کریم باقری باقی مانده، لطف و قدرشناسی مردم است که تا آخر عمر مدیون آنها هستم. من و امثال من به هر جایی رسیده باشیم مدیون حمایت بی دریغ همین فوتبالدوستان ایرانی است. دست تک تک این عزیزان را می فشارم.
*آقا کریم اوضاع پرسپولیس چه طور است؟
خدا را شکر اردوی خوبی را در جزیره کیش پشت سرگذاشتیم و ثمرات آن را در لیگ ببینیم. متأسفانه برخی دوستان شما هم شیطنت کرده و جوری وانمود کردند که انگار بازیکنان ما برای جت اسکی و هلی کوپتر سواری به کیش سفر کرده اند.
*به هرحال عکس های منتشرشده از بازیکنان این شائبه را ایجاد می کرد؟
کدام شائبه؟ همه شائبه ها زیر سر شما خبرنگاران است! بعد از تمرینات سنگین برانکو تصمیم گرفت یک روز به همه بازیکنان استراحت بدهد که در اختیار خودشان باشند. آیا بازیکن حق ندارد یک روز استراحت کند؟ مگر قرار بود بازیکنان را به پادگان ببریم؟!
*بعد از حمله به اینستاگرام مهدی طارمی، بازیکنان پرسپولیس در دفاع از این بازیکن عنوان کردند که این شبکه اجتماعی را تحریم می کنند. نظر شما در این ارتباط چیست؟
بازیکن هر چی تمرکزش بیشتر باشد، موفق تر می شود. حالا به خاطر مهدی طارمی یا هر دلیل دیگر که این اتفاق بیفتد، برای پرسپولیس و بازیکنانش خوب است که از این شبکه های اجتماعی فاصله گرفته و فکر و ذکرشان را روی فوتبال بگذارند.
*چگونه می توان به مهدی طارمی کمک کرد؟
مهدی جوان مستعد و خوش اخلاقی است. او می تواند در بهترین تیم های اروپایی بازی کند به شرط آنکه زود سیر نشود. من شرایط مهدی طارمی را درک می کنم. بازی در پرسپولیس و جلوی این همه هوادار که توقع دارند همیشه هم گل بزنی و روی فرم باشی، خیلی سخت است و این جوان فشار زیادی را تحمل می کند. همه ما در پرسپولیس سعی می کنیم به مهدی طارمی کمک کنیم و خودش هم نباید زیاد فکرش را مشغول کند.