به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سرپرست این گروه دانش آموزی گفت: تشرف این دانش آموزان توسط دفتر آیت الله سیستانی، مرجع تقلید تشیع و با کمک خیرین و مساعدت آستان قدس رضوی انجام شده است.
احمدرضا کرمی افزود: تشرف این گروه از دانش آموزان دومین تشرف محصلین مناطق محروم کشور به حرم مطهر رضوی توسط دفتر آیت الله سیستانی است.
وی اظهار کرد: در مرحله نخست از این تشرف، 100 دانش آموز به همراه 20 مربی از مناطق محروم استان هرمزگان به بارگاه حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) مشرف شدند.
وی گفت: دانش آموزان یاد شده ضمن زیارت و بهره مندی از برنامه های فرهنگی و اعتقادی آستان قدس رضوی، مهمان سفره حضرت امام رضا (ع) شدند.
براساس منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت جدید آستان قدس رضوی،
بخشی از خدمت رسانی این آستان مقدس باید فراهم کردن زمینه زیارت آسان و رسیدگی به زائران مستضعف و محروم باشد.
در این راستا معاونت جدیدی به نام 'معاونت امداد مستضعفان' در آستان قدس رضوی راه اندازی شده است.
طرحهایی نیز تاکنون در این زمینه اجرا شده که دعوت از گروههای مختلف مردم سراسر کشور و فراهم کردن فرصت زیارت رایگان برای افراد مستضعف که تاکنون موفق به زیارت بارگاه منور رضوی نشده اند، از آن جمله است.