سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

همایش مردمی زیست محیطی در مسجدسلیمان برگزار شد

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۵:۵۵:۵۷
کد خبر: ۵۳۴۴۹۰
همایش مردمی محیط زیست در مسجدسلیمان با هدف حمایت از محیط زیست، منابع طبیعی و آثار تاریخی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از شهرستان مسجدسلیمان، این همایش که به همت اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان و مشارکت انجمن نگین ایران زاگرس و موسسه فرهنگی بلوط زاگرس برگزار شد که با استقبال گسترده ای از سوی شهروندان و دوستداران طبیعی و آثار باستانی همراه بود.

خلاصه ای از آنچه در این همایش گذشت به شرح زیر می باشد :

پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، گودرز ظاهری مجری برنامه ضمن عرض خیرمقدم به حاضران ادامه برنامه را به همراه ایمان کاهکش یکی از فعالان ‌محیط زیست شهرستان اجرا کرد.

شیرمحمدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان که از میهمانان ویژه این همایش بود ضمن خشنودی از حضور در برنامه با تأکید بر حفظ محیط زیست اعلام کرد: امروز حال محیط زیست خوب نیست ؛ دیگر خبری از چشمه ها، رودها، و کوه های سرسبز نیست، و باید تمام آحاد جامعه در حفاظت محیط زیست شرکت داشته و دولت ها به تنهایی قادر به حفاظت این حوزه نیستند.

وی افزود: این را بدانید طبیعت جواب جفای به خودش را می دهد و ریزگردها نمونه این جواب است. امروز اراده مردم منطقه برای حفظ محیط زیست هویداست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان تأکید کرد: باید تلاش کنیم حفاظت پایدار از محیط زیست به یک فرهنگ تبدیل شود.

خیرالهی مسئول آموزش همگانی و مشارکت مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم اعلام کرد: شهر اولین ها در حوزه مشارکت مردمی نیز در استان جزء اولین شهرهای پیشرو در داشتن گروه های مردمی حافظ محیط زیست به شمار می رود و باید به زنان و مردان این مرز و بوم که والدین این جوانان هستند تبریک گفت.

وی افزود: فرزندان ما جانشینان ما خواهند بود پس در تربیت محیط زیستی آنها کوشا بوده تا حافظ آب، خاک، هوا و تنوع زیستی دیار خود و کشور خود باشند و بدانیم اگر بهترین دارایی و ملک برای فرزندانمان به ارث بگذاریم اگر آب، خاک و هوای آنها آلوده باشد در واقع میراث ارزشمندی برایشان باقی نگذاشته ایم.

این همایش در محوطه صفه باستانی سرمسجد برگزار شد تا ضمن پاسداشت میراث باستانی مسجدسلیمان، طبیعت و محیط زیست شهرستان مورد توجه و اهمیت واقع شود.

اجرای زنده موسیقی محلی بختیاری(تُشمال) شور و حال خاصی که برنامه داده بود و حاضرین در همایش با این نوا به جشن و شادی پرداختند.

خوانش شعری از شاهنامه توسط ارنواز اسدی دختر خردسال بختیاری با استقبال حاضرین و تشویق یکپارچه آنان مواجه شد. همچنین احمد بابادی شاعرطنزپرداز استانی با شعرش را که بخشی از آن مرتبط با  محیط زیست و طبیعت بود ارائه کرد.

داریوش شاولی و امید تقی پور دو خواننده بختیاری برنامه بودند که به اجرای قطعاتی از آثار خود در همایش پرداختند. ضمن اینکه دو نوازنده استان لرستان با خوانش عبدالله عالیوند اجرای زنده یکی از ترانه های زنده یاد مسعود بختیاری را برعهده داشتند که همراهی حاضرین و تشویق آنان را در پی داشت.

در این همایش علاوه بر یادآوری نکات زیست محیطی توسط یکی از مجریان برنامه ، از دانش آموزان دوستدار طبیعت و جمعی از فعالین محیط زیست با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

حضور فعالان محیط زیست استان و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در این برنامه از نکات جالب توجه و بارز برنامه بود.ضمن اینکه کتاب "جنایت علیه محیط زیست" نوشته محمد رادمنش با حضور وی در جریان همایش میان حاضران توزیع شد.

در خاتمه این همایش دوساعته تعدادی از شهروندان دوستدار طبیعت اقدام به پاکسازی محل همایش نمودند که اقدام ارزشمندی در راستای حفظ محیط زیست و آثارتاریخی بشمار می رود.

خبرنگار: ایمان کاهکش

نظر شما