سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

تحقیقات نشان داد:

رفع کمبود روی بدن با مصرف ماهی

۱۳۹۰/۰۴/۱۴ - ۱۹:۳۱:۵۴
کد خبر: ۶۱۳۴۴
بر اساس اعلام مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشكی مشهد با مصرف مستمر ماهی می توان کمبود روی بدن را جبران کرد .

به گزارش سرویس اجتماعی برنا  بر اساس اعلام مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشكی مشهد، کم اشتهایی ، رشد ناکافی و کوتاهی قد از عوامل اصلی کمبود روی در بدن است که می توان با مصرف غذاهای دریایی به ویژه ماهی که سرشار از منابع روی است این مشکلات را برطرف کرد.

بر اساس این گزارش این مركز ماهی‌ها منبع غنی چربی های غیر اشباع « امگا3 » است که این منبع مهمترین عامل حفظ بدن در برابر بیماریهای قلبی و عروقی ، سکته های قلبی به شمار می رود .همچنین ماهی ها به علت داشتن مقدار کمی چربی موجب چاقی نمی شوند در حالی که گوشت قرمز به دلیل چربی زیاد آن در صورت مصرف فراوان، می تواند سبب چاقی شود.

این گزارش حاكی است ماهی های معمولی در حال حاضر در كشور ما نسبت به گوشت قرمز دارای قیمت كمتری هستند و این مطلب یك مزیت مهم ماهی است كه با توجه به آن می توان در هفته یكی دو بار ماهی را جایگزین گوشت قرمز کرد حتی می توان از انواع دیگر ماهی مثل كیلكا و ساردین كه خواص مفید فراوان تری داشته و نسبت به سایر ما هی ها ارزان تر بوده استفاده كرد.

این گزارش می افزاید: بر اساس اعلام این مرکز حدود یک صد گرم ماهی برای هر وعده کافی است و مصرف حداقل یک یا دو بار در هفته می تواند در دراز مدت سلامت بدن و به خصوص سلامت قلب را تضمین کند.

نظر شما