سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

طبق آخرین تحقیقات؛

خوردن بیش از حد شکلات موجب پرخاشگری می‌شود

۱۳۹۰/۰۸/۱۸ - ۱۸:۲۱:۲۲
کد خبر: ۸۵۹۵۳
طبق تحقیقات جدید، کودکانی که هر روزه شیرینی و شکلات مصرف می‌کنند، به احتمال بیشتری در بزرگسالی پرخاشگری می‌شود
به گزارش خبرنکار«نیمرخ» برنا، طبق تحقیقات جدید، کودکانی که هر روزه شیرینی و شکلات مصرف می کنند، به احتمال بیشتری در بزرگسالی پرخاشگری می کنند.

در مطالعه ای با حضور 17500 شرکت کننده در انگلستان محققین دریافتند کودکانی 10 ساله ای که هر روزه شیرینی جات مصرف می کنند به احتمال بیشتری در سن 34 سالگی  به دلیل پرخاشگری مورد محکومیت های قضایی  قرار می گیرند.

در مطالعه ای که در در مجله روانپزشکی انگلستان منتشر شد، برای اولین بار موضوع تاثیرات بلند مدت رژیم های غذایی کودکان بر پرخاشگری بزرگسالی مورد بررسی قرار گرفت.

محققین دانشگاه کاردیف دریافتند که 69 در صد شرکت کنندگانی که در سن 34 سالگی بودند در مقایسه با 42 درصدی که پرخاشگر نبودند در طول دوره کودکی تقریباً هر روزه شکلات و شیرینی جات مصرف می کردند.



محققین دلایل مختلفی را برای این ارتباط مطرح می‌کنند. سرپرست تحقیقات دکتر « سیمون مور» بیان می کند «تبیین مورد علاقه ما این است که دادن منظم شیرینی و شکلات شاید از آموزش چگونه صبر کردن برای رسیدن به آنچه می‌خواهند جلوگیری کرده است. شاید ناتوانی در به تاخیر انداختن لذت، آن ها را به سمت رفتارهای تکانه ای، رفتارهایی که به شدت با تخلف در ارتباط می‌باشد، سوق داده است ».

محققین استنتاج می‌کنند ارتباط بین مصرف شیرینی جات و پرخاشگری احتیاج به توجه بیشتری دارد.

هدفمند کردن منابع اطلاعاتی برای بهبود رژیم غذایی کودکان می‌تواند موجب بهبود سلامتی و کاهش پرخاشگری شود.
نظر شما