سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان: بدون برخورد قاطع با برق‌های غیرمجاز طرح"مهتاب" به نتیجه نمی‌رسد

۱۴۰۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۳۱۳۸۸۱
برنا - گروه استان‌ها: مراسم آغاز اجرای طرح ملی و جهادی"مهتاب" با محوریت مدیریت هوشمند کاهش تلفات برق، همزمان با سراسر کشور در خوزستان برگزار شد و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بر اجرای فوری و قاطع این طرح تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مراسم آغاز اجرای طرح ملی و جهادی"مهتاب"(مدیریت هوشمند کاهش تلفات برق) همزمان با سراسر کشور در خوزستان به‌صورت ویدیوکنفرانسی با مرکز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این مراسم، ضمن تشریح اهداف و ابعاد این طرح، بر ضرورت اقدام های فوری، میدانی و قاطعانه تاکید کرد.

علی خدری با بیان اینکه این طرح با تمرکز ویژه بر کاهش تلفات غیرفنی از جمله برق‌های غیرمجاز و دستکاری لوازم اندازه‌گیری به‌صورت ملی اجرا می‌شود، اظهار کرد: نزدیک به نیمی از میزان تلفات انرژی مربوط به تلفات غیرفنی است که بخش قابل‌توجهی از آن ناشی از مصارف غیرمجاز و تخلف ها در تجهیزهای اندازه‌گیری است.

او گفت: هدف از اجرای این طرح، صفر کردن خاموشی‌ها نیست، بلکه تلاش می‌کنیم شرایط تابستان آینده نسبت به تابستان گذشته بهبود یابد و آثار ناترازی به حداقل برسد.

این مقام مسوول حوزه برق خوزستان با اشاره به محدود بودن زمان تا آغاز پیک مصرف، افزود: فرصت فرآیندهای طولانی اداری وجود ندارد و لازم است اقدام های اجرایی این طرح به‌ صورت بی‌وقفه و هفت روز هفته تا رسیدن به پیک بار دنبال شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، هوشمندسازی و نصب کنتورهای هوشمند را از ارکان اصلی طرح"مهتاب" دانست و تاکید کرد: صرف نصب تجهیزها کافی نیست و اگر پس از آن نظارت مستمر و برخورد قاطع با دستکاری‌ها و برق‌های غیرمجاز انجام نشود، سرمایه‌گذاری‌ها اثربخش نخواهد شد.

او نقش نیروهای قرایت، بازرسی، نصب و عوامل عملیاتی شبکه را در ارتباط مستقیم با مشترکان بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: هوشمندی نیروی انسانی و مراقبت دایمی از شبکه، مکمل فناوری است و بدون آن، کاهش تلفات محقق نخواهد شد.

خدری در پایان خواستار همکاری گسترده دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی شد و اضافه کرد: در برخی شهرستان‌ها میزان برق غیرمجاز بالاست که در شرایط ناترازی، تأثیر مستقیمی بر مدیریت بار شبکه دارد. همکاری فرمانداران، دستگاه قضایی و نهادهای انتظامی و امنیتی برای شناسایی و جمع‌آوری این مصارف ضروری است تا ناچار به اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف نشویم.

لازم به توضیح است که طرح ملی"مهتاب" به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، با هدف کاهش پایدار تلفات، بهبود بهره‌وری شبکه و کمک به عبور مطمئن از اوج بار تابستان، همزمان با سراسر کشور در استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما