علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در جلسه شورای مرکزی نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی، بر ضرورت بازنگری دقیق در الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی تأکید کرد و خواستار شفافیت کامل در این فرآیند شد.
وی تصریح کرد: “فرآیندهای تعیین شهریه باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب و شاخصها، در بستر سامانه و از مسیری مشخص، قانونمند و شفاف انجام شود تا کوچکترین چالشی ایجاد نکرده و بتوانیم پاسخگوی فرآیندهای صورت گرفته باشیم. ”
وزیر آموزش و پرورش همچنین به هزینههای فوق برنامه اشاره کرد و بیان داشت: “شهریههای فوق برنامه نباید به عنوان بخشی از شهریه اصلی مدارس غیردولتی محاسبه شود. هزینههای جانبی شامل سرویس، کلاسهای فوق برنامه و ... نباید به شهریه اصلی گره بخورد و اولیای دانشآموزان اختیار دارند در این برنامهها شرکت کنند یا خیر؛ هیچ اجباری در این زمینه نباید وجود داشته باشد. ”
کاظمی بر لزوم نظارت جدی بر ثبتنام و فعالیتهای مدارس غیردولتی تأکید کرد و گفت: “برخورد با متخلفان باید قاطعانه باشد و نظارت بر اجرای دقیق قوانین بر عهده سازمان مدارس و مراکز غیردولتی است و هیچگونه کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست. ”
در ادامه، وی به حادثه تروریستی بمباران مدرسه شجره طیبه میناب اشاره کرد و گفت: “این حادثه عزم ما را در ادامه راه راسختر خواهد کرد. آیین اربعین شهادت دانشآموزان و معلمان این مدرسه در ۱۲۰ مدرسه سراسر کشور برگزار میشود تا خشم و انزجار عمومی ملت ایران از جنایتهای دشمنان اعلام شود.
وی همچنین از همراهی مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی در حمایت از یاد شهدای دانشآموز میناب قدردانی کرد و این حادثه را از تکاندهندهترین جنایات تاریخ بشری دانست.
در پایان، وزیر آموزش و پرورش بر لزوم شناسایی و برآورد خسارتهای وارد شده به مدارس در جنگهای اخیر و اقدامات لازم برای رفع آنها تأکید کرد.
انتهای پیام/