سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

هیچ اثر تاریخی در استان قزوین در جنگ آسیب ندید/ بازدید 20 هزار نفر از آثار تاریخی و اقامت بیش از 13 هزار مسافر در نوروز

۱۴۰۵/۰۲/۲۳ - ۱۳:۴۰:۰۴
کد خبر: ۲۳۴۱۲۰۴
برنا- گروه استانها: سرپرست میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در دوران جنگ اخیر خوشبختانه هیچ اثر تاریخی در استان قزوین آسیب ندید و با پویش مردمی صیانت از بناهای باستانی در این مسیر پیشگام بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد خدمات سفر روز چهارشنبه به ریاست استاندار قزوین و با حضور علی رحمانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، جواد حق لطفی معاون عمرانی و مریم مهدویسرپرست میراث فرهنگی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد.


مریم مهدوی سرپرست میراث فرهنگی استان قزوین در این جلسه اظهارداشت: در دوران جنگ با شکل گیری زنجیره مردمی در اظراف بناهای تاریخی رسالت دفاع از این میراث ارزشمند را انجام دادیم و خوشبختانه هیچ اثر تاریخی در استان قزوین آسیب ندید.

وی بیان کرد: از فرصت استفاده کردیم ومرمت بناهای شاخصی در استان انجام شد از جمله طرح کاشی کاری سردرب عالی قاپو به سرانجام رسید.

مهدوی یادآورشد: برپایی نمایشگاه صنایع سدتی و برگزاری 35 کارگاه تولید صنایع دستی برای ایجاد بازار فروش برای هنرمندان و شرکت در موکب های شبانه از دیگر اقدامات انجام شده است.

این مدیر گفت: برگزاری پویش خوشنویسی به ابتکار اداره ارشاد و همکاری میراث فرهنگی در ایام نوروز برگزار شد و تابلوهایی با موضوع « ایران» تولید و در نمایشگاه عرضه شد و این کار برای اولین بار توسط استان قزوین اجرایی شد.

مهدوی در ادامه یادآورشد: برگزاری تور تمدنی در محوطه چهل ستون برای محکومیت تخریب آثار تاریخی توسط سران استکبار از دیگر اقدامات انجام شده بود که مورد استقبال قرار گرفت.

این مدیر تصریح کرد: در سراسر کشور تعداد 141 اثر تاریخی بر اثر حملات دشمن صهیونی اسیب دیدند اما در قزوین بنایی آسیب ندید و در این ایام توانستیم سند تک برگ کاخ موزه چهل ستون را دریافت کنیم تا تمدن چنیدن ساله استان را نشان دهیم.

وی گفت: در ایام نوروز و در شرایط جنگی بیش از 27 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین صورت گرفت و بیش از 20 هزار نفر از بناهای تاریخی استان بازدید و 13 هزار و 965 نفر در استان اقامت کردند که هرچند نسبت به دوره قبل کمتر شده بود اما در شرایط خاص می توان گفت مطلوب بود.

مهدوی از تلاش مدیران دستگاههای اجرایی از جمله هلال احمر، راهداری، آتش نشانی، پلیس راه، فرمانداران، مدیران کل شهری و روستایی، مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها و سایر ادارات نیز تجلیل کرد.

انتهای پیام

نظر شما