به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ در اختتامیه کشوری هفته سلامت به میزبانی لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، ضمن گرامیداشت یاد دانشآموز جاویدالاثر ، ماکان نصیری از مدرسه میناب با بیان اینکه "خون این عزیزان، بنیان برانگیختگی ملی ماست و این فرصت تاریخی باید حفظ شود"، به سه موضوع مهم روز اشاره کرد و گفت: اول حفظ و تداوم برانگیختگی ملی و سرمایه اجتماعی که با یاد و نام شهدا، بهویژه ماکان نصیری مکانی، تجسم مییابد. دوم جهاد در مصرف که وظیفهای همگانی، بهویژه برای معلمان، قلمداد شد.
همچنین تمرکززدایی از ساختار و اصالتبخشی به مدرسه به مثابه اکوسیستم محله که این رویکرد که یکی از رویکردهای سه گانه امسال آموزش و پرورش لرستان است محور اصلی سخنان سهرابی در بخش دیگری از مراسم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این باره توضیح داد: "تکثر مسائل زیستمحیطی و آموزشی با تمرکز اداری همخوانی ندارد؛ ما باید اختیارات را به استانها واگذار کنیم تا بتوانند متناسب با نیازها و ظرفیتهای خود عمل کنند."
وی افزود: "مدرسه باید به عنوان جزئی از اکوسیستم محله، ارتباط گستردهای با جامعه، سمنها و دولت داشته باشد." این بدین معناست که مدرسه نباید صرفاً یک نهاد آموزشی بسته باشد، بلکه باید با جامعه اطراف خود پیوند عمیق خورده و به مرکزی پویا برای حل مسائل محلی تبدیل شود.
سهرابی تاکید کرد که "تمرکززدایی از ساختار" و "اصالتبخشی به مدرسه"، گامی اساسی در جهت تحقق این پیوند و توانمندسازی مدارس برای ایفای نقش مؤثرتر در جامعه است.
انتهای پیام