به گزارش خبرگزاری برنا خراسان شمالی ،دکتر رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت عید قربان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۴۷ هزار تن فرآورده گوشتی در استان تولید شده است که ۵۸ درصد گوشت سفید و ۴۲ درصد گوشت قرمز بوده است.
وی با اشاره به وضعیت کشتارگاههای استان افزود: از مجموع ۱۰ کشتارگاه موجود در خراسان شمالی، تنها یک کشتارگاه کاملاً خصوصی است و ۷ کشتارگاه دیگر در تملک شهرداریها بوده که به بخش خصوصی واگذار شده و عملاً تنها ۱۵ درصد کشتارگاهها خصوصی محسوب میشوند.
مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید بر لزوم همکاری بیندستگاهی برای ارتقای سلامت مواد غذایی، تصریح کرد: متأسفانه تصور میشود تنها دامپزشکی متولی سلامت غذای مردم است، در حالی که ما فقط یک رکن از این شبکه هستیم. شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی (برای برخورد با عرضه غیرمجاز)، محیط زیست و حتی رسانهها باید وظایف خود را انجام دهند.
رمضانی با انتقاد از نبود کشتارگاه صنعتی فعال در ساعات اولیه روز گفت: در نشستی با شهرداری و برخی خیرین، مقرر شده که حداقل کشتارگاه صنعتی استان از ساعات اولیه صبح (بعد از اذان) فعال شود تا کشتار دام مطابق با سنت و ضوابط بهداشتی انجام گیرد.
وی در پایان با اشاره به ظرفیت رسانهها خاطرنشان کرد: از خبرنگاران میخواهم در این حوزه مطالبهگر باشند و به دامپزشکی در نظارت بر سلامت گوشت و فرآوردههای خام دامی کمک کنند. روزانه حدود ۱۰۰ نفر از همکاران من مشغول بازرسی از دام زنده و کشتارگاهها هستند، اما بدون همراهی سایر نهادها، تأمین سلامت کامل امکانپذیر نیست.