سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

استقبال عربستان و کویت از توافق تهران و واشنگتن/ تقدیر از پاکستان و قطر

۱۴۰۵/۰۳/۲۵ - ۱۲:۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۳۵۴۳۱۴
برنا - گروه بین‌الملل: عربستان و کویت در بیانیه هایی جداگانه از توافق ایران و آمریکا برای پایان عملیات نظامی استقبال و نسبت به تحقق صلح پایدار در منطقه ابراز امیدواری کردند.

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای ضمن استقبال از توافق میان ایران و آمریکا و مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی، از تلاش‌های واسطه‌ها از جمله پاکستان و قطر در این زمینه تقدیر کرد.

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه بر اهمیت بازگشت امنیت و آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و بازگشت وضعیت این تنگه به شرایط قبل تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: امیدواریم از طریق رسیدن به توافق دائمی که منافع امنیتی کشور‌های منطقه را در نظر بگیرد و به اصل احترام به امور داخلی کشور‌ها پایبند باشد، صلحی محقق شود که امنیت منطقه و جهان را تقویت کند.

همچنین وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای از توافق ایران و آمریکا برای توقف فوری عملیات نظامی و تضمین آزادی دریانوردی و حل برخی مشکلات دیگر استقبال کرد.

وزارت خارجه کویت در این بیانیه از نقش پاکستان و قطر و برخی کشور‌های دوست و برادر در نزدیک کردن رویکرد‌ها و فراهم کردن زمینه برای حصول این تفاهم مهم تمجید کرد.

کویت اضافه کرد: از تمام تلاش‌ها برای حل اختلافات و درگیری‌ها از طریق راه حل مسالمت آمیز و بر اساس قانون بین المللی و منشور سازمان ملل حمایت می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: امیدواریم این تفاهم گامی مهم در راستای نزدیکی بیشتر روابط برای حل مشکلات باقی مانده از طریق راه حل‌های پایدار باشد؛ راه حل‌هایی که می‌تواند اصول حسن همجواری و در راس آن‌ها احترام متقابل، تقویت اعتماد، عدم دخالت در امور داخلی کشورها، عدم به کارگیری زور و یا تهدید به وسیله آن و توقف حمایت از نمایندگان (هم پیمانان منطقه‌ای) را تحکیم کند.

کویت افزود که این مسائل می‌تواند ثبات و امنیت منطقه و جهان را تقویت و تداوم آزادی دریانوردی در تنگه هرمز را تضمین کند.

انتهای پیام

نظر شما