گفت‌وگوی تلفنی بن‌ فرحان با همتایان مصری و قطری خود درباره تنش‌های اخیر در منطقه

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۷
|
۱۱:۴۷:۳۱
| کد خبر: ۲۳۵۹۳۴۷
گفت‌وگوی تلفنی بن‌ فرحان با همتایان مصری و قطری خود درباره تنش‌های اخیر در منطقه
برنا - گروه بین الملل: وزیران خارجه کشورهای عربستان، قطر و مصر در گفت‌وگوهای تلفنی حملات اخیر به بحرین و تهدیدها علیه دریانوردی در منطقه را محکوم و بر اهمیت افزایش اقدامات مشترک جهت تضمین موفقیت روند مذاکرات و رسیدن به راه‌حل‌های جامع که امنیت و ثبات منطقه‌ای را محقق کند، تاکید کردند.

درحالی که آمریکا در اقداماتی مستقیم و غیرمستقیم نسبت به نقض آتش بس با ایران و تحریک کشتی‌های حاضر در تنگه هرمز به عبور پرخطر مبادرت می‌کند و کشور‌های منطقه نیز از این اقدامات حمایت و با آن همراهی دارند، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در تماس‌هایی با همتایانش در قطر و مصر، حملات متقابل ایران به بحرین در پاسخ به حملات غیرقانونی و خلاف توافقات در چارچوب مذاکرات در سوییس و تفاهم مشترک را محکوم کرد.

وزیر خارجه عربستان در تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، همتای قطری خود ضمن بررسی تحولات اخیر، حملات به بحرین و تهدید‌ها برای دریانوردی در خلیج فارس را محکوم کردند. دو طرف در ادامه نیز بر اهمیت پایبندی به توافق ایران و آمریکا و در پیش گرفتن تلاش‌های بیشتر برای تضمین موفقیت روند مذاکرات و دستیابی به راه‌حل‌های جامع که امنیت و ثبات منطقه را محقق کند، تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، بن فرحان هم‌چنین با بدر عبد العاطی، همتای مصری خود نیز گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات منطقه داشت و طرفقین بر لزوم افزایش اقدامات مشترک برای متوقف کردن تنش‌ها و بازگشت به مذاکره در راستای حفظ صلح و امنیت برای منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر