سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

فرمانده نیروی زمینی ارتش مطرح کرد؛

هوشیاری کامل نیروهای ارتش در مرزهای کشور/ تا پای جان برای دفاع از کشور ایستاده‌ایم

۱۴۰۵/۰۴/۰۲ - ۱۶:۲۵:۲۴
کد خبر: ۲۳۵۷۸۶۰
برنا - گروه سیاسی: فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه بازدید از یگان‌های مستقر در جنوب شرق کشور، گفت: نیروهای ارتش در تمامی مناطق ساحلی دریای عمان و مرزهای کشور، با هوشیاری کامل و آمادگی بالا در صحنه حضور دارند.

به گزارش برنا، امیر سرتیپ علی جهانشاهی، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید‌های میدانی خود از یگان‌های مستقر در جنوب شرق کشور، از آمادگی کامل رزمی، روحیه بالا و توان عملیاتی مطلوب نیرو‌های ارتش خبر داد و اظهار کرد: طی روز‌های اخیر از یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب شرق کشور و یگان‌های مستقر در سواحل مکران و دریای عمان بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: خوشبختانه کارکنان این یگان‌ها از روحیه و انگیزه بسیار قوی و مطلوبی برخوردار بوده و با روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی، مأموریت‌های خود را دنبال می‌کنند، در تمامی این مناطق، نیرو‌های ما با هوشیاری کامل و آمادگی بالا در صحنه حضور دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تمامی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مرز‌های شرقی و سواحل مکران با آمادگی کامل، آماده مقابله با هرگونه تهدید احتمالی هستند، گفت: تجهیز یگان‌ها به سامانه‌ها، ادوات، تسلیحات، مهمات و ارتقاء بیش از پیش توان رزمی نیرو‌ها در حال انجام است.

امیر سرتیپ جهانشاهی تاکید کرد: نیرو‌های مسلح با مردم عزیز ایران، با خون خود پیمان بسته و تا پای جان برای دفاع از کشور، ایستاده‌اند. دفاع از امنیت، استقلال و عزت ایران اسلامی وظیفه‌ای است که با تمام وجود به آن پایبند هستیم.

فرمانده نزاجا در بخش دیگری از اظهارات خود، به اولویت‌های نیروی زمینی ارتش اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت ما ارتقاء مستمر توان رزمی و افزایش آمادگی یگان‌هاست، بر همین اساس از ظرفیت‌های صنعت دفاعی، شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان کشور و مجموعه‌های جهاد خودکفایی در ارتش برای توسعه توانمندی‌های دفاعی، بهره می‌گیریم.

وی در خاتمه با تأکید بر ضرورت حفظ اقتدار دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که به رژیم صهیونیستی و نظام سلطه نمی‌توان اعتماد کرد؛ بنابراین باید همواره قدرتمند، آماده و هوشیار باشیم. همان‌گونه که رهبر شهید انقلاب همواره تأکید داشتند که اگر می‌خواهیم دشمن جرأت تعرض به کشور را نداشته باشد، باید همواره قوی باشیم و قدرت خود را تقویت کنیم.

رزمنده هوشمند، جنگش را خوب روایت میکند

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه رفیع شهدا، اظهار کرد: حقیقتاً مقام شهادت غبطه‌خوردنی است. تا کسی شهید نشود و از این دنیا نرود و فاصله خود را در آن دنیا با شهدا نبیند، درک نمی‌کند که چه فاصله عمیقی میان ما و شهدا وجود دارد. به همان میزان که ما از شهدا فاصله داریم،‌ای بسا به همان مقدار نیز از خدا هم فاصله داشته باشیم.

وی ادامه داد: شهادت جان برکفان نیروی پدافند هوایی ارتش نشان از امام حسینی بودن آنان است. اگر این شهدا در زمان امام حسین (ع) بودند، قطعاً در رکاب ایشان شهید می‌شدند. آنان در غیاب امام حسین (ع)، حسینی عمل کردند و اگر در رکاب آن حضرت بودند، غوغا می‌کردند. این امام حسینی بودن، حقیقتا برای خانواده، پدر و مادر و همسر شهدا، مایه سربلندی و عزت است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از اظهارات خود به لزوم روایت صحیح از جنگ تاکید و تصریح کرد: اگر ما خوب بجنگیم، اما خوب روایت نکنیم، انگار یا نجنگیده‌ایم یا در جنگ شکست خورده‌ایم. رزمنده هوشمند، رزمنده‌ای است که جنگش را به‌درستی روایت می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به موفقیت‌های ایران در نبرد با دشمن، بیان کرد: ما در یک برهه ۱۲ روزه جنگیدیم و دشمن را وادار به التماس برای آتش بس کردیم، سپس در مقطعی ۴۰ روزه جنگیدیم و دشمن را به استیصال رساندیم. اگر ما این پیروزی‌ها را درست روایت کنیم، همه دنیا متوجه پیروزی ایران و شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در میدان نبرد خواهند شد و در خواهند یافت که دشمنان نتوانستند به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست یابند.

وی در ادامه با یادآوری ادعا‌های رئیس جمهوری آمریکا در آغاز نبرد، گفت: ترامپ دیوانه در آغاز تجاوز نظامی، چند هدف را اعلام کرد که شامل تغییر نظام در بازه زمانی ۳ روزه، تعطیلی کامل چرخه انرژی هسته‌ای، نابودی توان موشکی، به میدان‌آوردن مردم علیه نظام و تجزیه کشور بود. او در کمال بی عقلی گفته بود که ما نظام ایران را تغییر می‌دهیم و احتمالاً خودم رهبری ایران را عهده‌دار می‌شوم. دشمنان واقعاً دچار توهم شده بودند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با برشمردن نشانه‌های شکست دشمن اظهار داشت: ۳ روز مدنظر دشمن، به حدود ۴ ماه تبدیل شد ولی نظام جمهوری اسلامی، محکم‌تر از قبل، سر جای خود ایستاده است. مردم هم به خیابان‌ها آمدند، اما به نفع اسلام و ایران و نظام اسلامی. موشک‌های ما نیز دشمن به استیصال کشاند. در نهایت هم، حق غنی سازی ایران اسلامی را به رسمیت شناختند؛ همچنین از تغییر نظام و تجزیه کشور هم خبری نیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در جنگ‌ها، ملت‌ها از ترس جان خود از کشور جنگ‌زده به کشور‌های امن مهاجرت می‌کنند، اما در ایران، یک خانواده هم نرفت. حتی مهاجرت معکوس هم اتفاق افتاد. این از همان نکاتی است که نشان می‌دهد چه کسی پیروز و چه کسی شکست‌خورده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر دستاورد وحدت میدان‌های مقاومت، خاطرنشان کرد: ما در گذشته بسیار تلاش می‌کردیم تا دنیا بفهمد که محور مقاومت، مانند انگشتان یک دست در کنار هم قرار دارد، اما نمی‌توانستیم آن را در دنیا تثبیت کنیم؛ این در حالی است که امروز از وحدت ساحات (میدان‌ها) نام برده می‌شود. ایران یک میدان، لبنان یک میدان، عراق یک میدان و یمن یک میدان است. به‌زودی هم، شاهد میدان‌های دیگر خواهیم بود. شکست‌خورده واقعی کسی است که فرصت‌ها را از دست داده؛ نه آنکه وحدت میدان‌ها را خلق کرده است.

وی تنگه هرمز را یک نعمت خدادادی برای کشورمان دانست و تصریح کرد: ما تا پیش از این، اهمیت این تنگه راهبردی را آن‌گونه که باید، درک نکرده بودیم، اما در جنگ تحمیلی سوم با تدابیر و نظامات ایرانی، این موفقیت را نیز به ظرفیت‌های خود افزودیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در خاتمه با طعنه به رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: اکنون از ترامپ بپرسید که ماحصل اقداماتش چه بود؟ ترامپ به اعتبار ابرقدرتی آمریکا در دنیا چوب حراج زده و اعتماد کشور‌های حاشیه خلیج فارس را نسبت به خود ویران کرده است.

اقتدار ایران، حاصل ایستادگی، مقاومت و جانفشانی نیرو‌های مسلح و صبر و وقار بی‌نظیر خانواده‌های شهداست

همچنین امیر سرتیپ دوم محمد صادقیان، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این یادواره، با گرامیداشت یاد شهدای راه حق و حقیقت، از جمله شهید سپهبد سید عبدالرحیم موسوی، رئیس فقید ستاد کل نیرو‌های مسلح و ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در ایام محرم‌الحرام، شور و عشق حسینی بار دیگر در دل‌ها طنین‌انداز شده است و ما مفتخریم که پیکر‌های مطهر این عزیزان در جای‌جای این شهرک به یادگار باقی مانده و عطر حضورشان همواره راهگشای ماست.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که همرزمان ما، جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا ایران عزیز سربلند، استوار و امن بماند. بی‌تردید اقتدار ایران اسلامی، حاصل ایستادگی، مقاومت و جانفشانی نیرو‌های مسلح و صبر و وقار بی‌نظیر خانواده‌های شهداست.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در خاتمه، حضور در این مجلس را فرصتی برای تجدید عهد با آرمان‌های شهدا دانست و تاکید کرد: امیدوارم که همگان در این محفل عاشورایی، از ادعیه خاص و معنویت این ایام بهره‌مند شویم و بتوانیم ادامه‌دهندگان صادق راه پر افتخار شهیدان باشیم تا ایران‌مان همواره سرافراز بماند.

انتهای پیام/

نظر شما