سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

تداوم نقض آتش‌بس لبنان؛ ۲۰ مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی در یک روز

۱۴۰۵/۰۴/۰۳ - ۱۱:۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۳۵۸۰۶۵
برنا - گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی با ادامه نقض آتش‌بس در لبنان، دو شهروند را به شهادت رسانده و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

به گزارش برنا به نقل از شبکه المیادین، در ادامه نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی، روز گذشته در جریان تیراندازی ارتش این رژیم در جنوب لبنان، ۲ نفر شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.

بر اساس این گزارش، نظامیان ارتش صهیونیستی به سمت دو مرد جوان که در نزدیکی یک بولدوزر در محله الدیر در شهرک النبطیه الفوقا بودند، با مسلسل تیراندازی کردند.

از زمان برقراری آتش‌بس در لبنان که روز یکشنبه همزمان با مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس و امضای یادداشت تفاهم بین آن‌ها اعلام شد، این نخستین باری بود که نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی به شهادت و زخمی شدن چند نفر منجر شد.

پایگاه «العربی الجدید» نیز گزارش داد که با وجود برقراری آتش‌بس در لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته مرتکب ۱۰ مورد تجاوز علیه مناطق جنوب لبنان شد که به شهادت دو نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر در شهرک النبطیه الفوقا منجر شد.

رژیم اسرائیل از دوم مارس (۱۱ اسفند ۴۰۴) ، حمله گسترده‌ای را علیه لبنان آغاز کرده که علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی، بیش از یک میلیون نفر هم آواره شده اند.

رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان اشغال کرده است که برخی از این مناطق برای دهه‌ها و برخی دیگر از زمان جنگ قبلی بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تحت اشغال نیروهای این رژیم بود.

رژیم اسرائیل همچنین اراضی فلسطین و بخش‌هایی از سوریه را اشغال کرده و از عقب‌نشینی از این مناطق یا اجازه تاسیس کشور مستقل فلسطینی بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، خودداری می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما