تهدید مجدد نتانیاهو علیه لبنان
به نقل از شبکه الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیم صهیونیستی در ادامه کارشکنی در توافق آتشبس، گفت که هنوز کارهایی هست که باید در لبنان انجام دهیم.
وی در ادامه نقض آتشبس در لبنان، با اعلام ایجاد یک منطقه حائل امنیتی در جنوب لبنان مدعی شد هدف از ایجاد آن جلوگیری از حملات حزبالله است.
اوادامه داد: ما باید کارهایی را در غزه، لبنان و ایران انجام دهیم.
نتانیاهو با وجود اذعان مقامات صهیونیست به شکست در همه جبهههای جنگ، مدعی شد: ما چهره خاورمیانه را تغییر دادیم و دیوار ترس را شکستیم، اگر وارد رفح نمیشدیم، نمیتوانستیم مانع تسلیح حماس شویم.
وی بار دیگر با یاوهگویی علیه ایران گفت: دستیابی ایران به سلاح هستهای تهدیدی وجودی برای ماست و ما از آن جلوگیری خواهیم کرد، ما عملیاتهایی را در ایران انجام دادیم و برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هستهای تلاش میکنیم و تا وقتی من نخستوزیر هستم ایران به سلاح هستهای دست نخواهد یافت.
تهدیدات نتانیاهو در حالی است که «اسرائیل کاتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز امروز گفت: اسرائیل هرگز از جنوب لبنان عقبنشینی نخواهد کرد حتی اگر واشنگتن این را درخواست کند.
از زمان برقراری آتشبس در لبنان که روز یکشنبه همزمان با مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس و امضای یادداشت تفاهم بین آنها اعلام شد، رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود علیه جنوب لبنان ادامه میدهد و روز گذشته در حمله نیروهای اشغالگر این رژیم، ۲ نفر شهید و یک نفر دیگر زخمی شدند.
رژیم اسرائیل از دوم مارس، حمله گستردهای را علیه لبنان آغاز کرده که علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی، بیش از یک میلیون نفر هم آواره شده اند.
رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان اشغال کرده است که برخی از این مناطق برای دههها و برخی دیگر از زمان جنگ قبلی بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و در جریان تجاوز فعلی به خاک لبنان تحت اشغال نیروهای این رژیم درآمده بود.
رژیم اسرائیل همچنین اراضی فلسطین و بخشهایی از سوریه را اشغال کرده و از عقبنشینی از این مناطق یا اجازه تاسیس کشور مستقل فلسطینی بر اساس قطعنامههای سازمان ملل، خودداری میکند.
انتهای پیام