به گزارش خبرگزاری برنا خراسان شمالی، اسماعیل محمودآبادی،خراسان شمالی را یکی از قطبهای زراعت کشور دانست و اظهار کرد: گندم بهعنوان مهمترین محصول کشتهای پاییزه استان، سهم قابلتوجهی در سبد تولید ملی دارد.
وی سطح زیر کشت پنبه را بیش از ۷ هزار هکتار اعلام کرد و آن را رتبهاول محصولات بهاره استان خواند و افزود: چغندر قند نیز با بیش از ۳ هزار هکتار، دومین محصول بهاره مهم خراسانشمالی محسوب میشود.
محمودآبادی توسعه تولید و افزایش بهرهوری را از اولویتهای اساسی این سازمان برشمرد و تأکید کرد: با اجرای برنامههای فنی، توسعه مکانیزاسیون و ترویج الگوهای نوین کشت، حمایت از کشاورزان و ارتقای تولید در دستور کار قرار دارد.