سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

پایان انتظار ۷۰ ساله؛ واگذاری اسناد مالکیت بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در لالی آغاز شد

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۱۷:۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۳۵۹۵۶۱
برنا - گروه استان‌ها: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان از آغاز واگذاری اسناد مالکیت بیش از سه هزار واحد مسکونی در شهرستان لالی خبر داد و گفت: با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، قضایی و تقنینی، یکی از قدیمی‌ترین مطالبه‌های مردم این شهرستان پس از حدودا هفت دهه بلاتکلیفی به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید مهران علم الهدایی امروز در مراسم اعطای اسناد مالکیت شهروندان شهرستان لالی با اشاره به حل یکی از قدیمی‌ترین مطالبه های مردم این منطقه، اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر استاندار خوزستان، همکاری دستگاه قضایی، وزارت راه و شهرسازی، شرکت ملی نفت ایران، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های مرتبط، مشکل اسناد مالکیت شهر لالی که از زمان شکل‌گیری این شهر و حدودا هفت دهه بدون تعیین تکلیف باقی مانده بود، سرانجام برطرف شد.

او گفت: نبود اسناد رسمی مالکیت طی سال‌های گذشته مشکل های متعددی از جمله دشواری در اثبات مالکیت، گسترش ساخت‌وسازهای غیرمجاز، کاهش درآمدهای مدیریت شهری، محدودیت در دریافت تسهیلات بانکی، افزایش پرونده‌های حقوقی و کند شدن روند توسعه شهرستان را موجب شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: طی یک سال گذشته با برگزاری نشست‌های کارشناسی متعدد و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و تقنینی، سازوکار قانونی انتقال اسناد از شرکت ملی نفت ایران و وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فراهم شد تا فرآیند صدور و واگذاری اسناد رسمی به مالکان در چارچوب مقررات آغاز شود.

علم الهدایی با اشاره به روند واگذاری اسناد در استان توضیح داد: از ابتدای فعالیت دولت چهاردهم، اسناد مالکیت ۳۵۰ واحد مسکونی در بندر امام خمینی(ره)، ۲۰۰ واحد در اروندکنار و یک‌هزار و ۷۰۰ واحد در شهر شرافت تعیین تکلیف شده و امروز نیز فرآیند واگذاری اسناد مالکیت بیش از سه هزار واحد مسکونی در شهرستان لالی آغاز شد که تعدادی از این اسناد به صورت نمادین به شهروندان اهداء شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در پایان این اقدام را نمونه‌ای از هم‌افزایی میان دولت، قوه قضاییه و مجلس برای رفع یکی از مهم‌ترین مطالبه های مردم دانست و ابراز امیدواری کرد صدور اسناد مالکیت، زمینه‌ساز رونق ساخت‌وساز، افزایش سرمایه‌گذاری، توسعه متوازن و ارتقای رضایتمندی شهروندان شهرستان لالی باشد.

لازم به توضیح است که این مراسم با حضور نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، رییس‌کل دادگستری خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان، فرماندار، امام جمعه شهرستان لالی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما