معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تشریح کرد؛

ماجرای محدود سازی معابر توسط پلیس و افزایش ترافیک در معابر

|
۱۴۰۰/۰۵/۱۶
|
۱۱:۱۳:۰۳
| کد خبر: ۱۲۱۴۳۱۳
ماجرای محدود سازی معابر توسط پلیس و افزایش ترافیک در معابر
سرهنگ عین الله جهانی گفت: اگر محدودیت سازی معابر در ساعت های پر ترافیک توسط مأموران راهور انجام نشود بار ترافیکی ممکن است ساعت ها به عقب بیافتد.

به گزارش برنا؛ اگر هر روز در معابر شهرها مخصوصا در کلان شهر ها رفت و آمد کرده باشید، حتما با ترافیک های سنگین در بزرگراه ها واتوبان های مختلف مواجه شدید. در بسیاری از موارد این حجم از بارترافیکی ممکن است به دلیل وقوع تصادفات و... باشد، اما در مواقعی دیده می شود که مأموران پلیس راهور با مسدود کردن یا محدود کردن خیابان و ورودی ای در حال کنترل حجم بار ترافیکی ایجاد شده در ساعات صبح و عصر که حجم زیادی از خودرو ها در جریان اند، می کنند. در این شرایط رانندگان ادعا می کنند که خودِ مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی موجب ایجاد چند برابری ترافیک می شوند. برای به پاسخ رسیدن این ابهام به سراغ معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی رفتیم.

پلیس راهور به دنبال روان سازی معابر است

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: محلی که پلیس راهور استقرار پیدا می کند به صورت مقطعی ممکن است برای کنترل تخلف، جرم و یا رسیدگی به تصادف متوقف شود.

او با بیان اینکه به عنوان مثال ممکن است پلیس برای اعمال قانون توقف دوبله ی وسایل نقلیه و یا مخدوش کردن پلاک که جرم محسوب می شود در مسیر حضور داشته باشد که در این صورت یا از طریق مرکز یا از طریق مشاهده در محل به مکان مورد نظر ارجاع داده می شود، افزود: ترافیک ایجاد شده در مسیر به دلیل وجود پلیس به خاطر آن است که مأمور راهور در حال رسیدگی به امری است.

سرهنگ جهانی ادامه داد: رانندگانی که در مسیر پر ترافیک حضور دارند متوجه تصادف یا هر مورد دیگری که پلیس به آن رسیدگی می کنند، نیستند و فکر می کنند که وجود پلیس باعث وجود ترافیک شده است.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: پلیس در اجرای طرح های ترافیکی و کنترل و مدیریت ترافیک با برنامه ریزی اقداماتی را انجام می دهد.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: ممکن است پلیس به صورت مقطعی، محدودیتی را در مسیری به وجود بیاورد. به عنوان مثال ممکن است برای تردد راحت تر رانندگان در میدان سبلان، ورودی شمال به جنوب بزرگراه صیاد شیرازی را محدود کند و این امر به دلیل این است که بار ترافیکی در ساعات عصر و صبح در طول خیابان جانبازان با گره ترافیکی مواجه نشود.

سرهنگ جهانی تصریح کرد: پلیس نمی خواهد تردد را برای عده ای سخت کند، بلکه پلیس به دنبال روان سازی بار ترافیکی است و برای این روان سازی طرح های ترافیکی ای را اجرا می کند.

او ادامه داد: به عنوان مثال در مسیر شرق به غرب اتوبان همت بر روی پل فجر در ساعاتی خاص محدودیتی ایجاد می شود که با این اقدام بار ترافیکی شمال به جنوب بزرگراه مدرس کنترل شود.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت:  اگر محدودیت سازی معابر در ساعت های پر ترافیک توسط مأموران راهور انجام نشود بار ترافیکی ممکن است ساعت ها به عقب بیافتد.

سرهنگ جهانی افزود: پلیس با هدف و هماهنگی در جایی مستقر می شود تا از شلوغی مضاعف معابر گرفته شود نه اینکه از عبور رانندگان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک