نماینده مردم ماکو در مجلس:

سوابق تحصیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ تناسبی با این وزارتخانه ندارد/ اسماعیلی چه برنامه ای برای حمایت از هنرمندان در دوران کرونا دارد

|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲
|
۱۵:۲۹:۰۹
| کد خبر: ۱۲۲۴۲۲۱
سوابق تحصیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ تناسبی با این وزارتخانه ندارد/ اسماعیلی چه برنامه ای برای حمایت از هنرمندان در دوران کرونا دارد
نماینده مردم ماکو در مجلس با انتقاد از برنامه های ارائه شده از جانب وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آقای اسماعیلی چه برنامه عملی برای حمایت از هنرمندان در دوران کرونا دارد.

به گزارش برنا، محمد علی پور در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در مخالفت با برنامه های وی با تاکید بر اهمیت حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: فرهنگ مانند هوا بوده، چنانچه مسموم باشد، برای انسان مشکل ایجاد می کند. امروز کشور ما به اشکال مختلفی مورد تهاجم قرار می گیرند که یک از اشکال آن تهاجم فرهنگی است.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، افزود: رهبر معظم انقلاب در ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم دو مقوله اقتصاد و فرهنگ را از اولویت های مجلس یازدهم برشمردند.

وی با بیان اینکه علت مخالفت من بیان چالش ها و دغدغه هایی است که در عرصه فرهنگ داریم، ادامه داد: البته یکی از ایرادات وارد به وزیر پیشنهادی عدم تناسب بین رشته تحصیلی وی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ، همانطور که از نام این وزارتخانه مشخص است، این وزارتخانه متولی مسائل بسیار مهم و حیاتی کشور است و در عرصه های فرهنگ، رسانه و هنر نقش دارد.

علی پور با تاکید بر اینکه فردی که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب می شود، باید وجاهت قابل قبول برای این حوزه داشته باشد، یادآور شد: در برنامه وزیر پیشنهادی راهکاری برای جبران خسارت اهالی فرهنگ در دوران کرونا دیده نشده است، اهالی فرهنگ در دو سال گذشته در حوزه های مطبوعات، فرهنگ و هنر با مشکلات عدیده ای مواجه بودند که در این زمینه هیچ برنامه عملی ارائه نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به وجود شورای فرهنگ عمومی در همه استان ها، عنوان کرد: این شورا ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است که باید در استان ها تقویت شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در تامین کاغذ برای مطبوعات گفت: آقای وزیر توضیح دهد چه برنامه ای برای تامین کاغذ مطبوعات به ویژه در استان های محروم دارد؟

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه و شیوع ویروس کرونا بسیاری از پروژه های سینمایی رو به تعطیلی رفته است، این سوال را مطرح کرد که وزیر برای ساماندهی این حوزه چه برنامه ای دارد؟

علی پور حمایت از هنرمندان و توجه به شبکه نمایش خانگی را در مقطع کنونی ضروری برشمرد و تصریح کرد: برنامه های فرهنگی در کشور باید به نحوی حمایت شود که جوانان ما به سمت تماشای شبکه های ماهواره ای سوق داده نشوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز