سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب خرمشهر پس از ۹ سال بلاتکلیفی / پایان ورود فاضلاب خام به رودخانه اروندرود

۱۴۰۴/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۳۱۳۱۶۶
برنا - گروه استان‌ها: تصفیه‌خانه فاضلاب خرمشهر به روش MLE به همراه خط انتقال و ایستگاه پمپاژ، با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال و با حضور استاندار خوزستان و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید؛ طرحی که با ورود به مدار، بیش از ۱۷۷ هزار نفر را تحت پوشش خدمات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، تصفیه‌خانه فاضلاب خرمشهر به روش MLE، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آن با حضور سیدمحمدرضا موالی‌زاده استاندار خوزستان و عباس علی‌آبادی وزیر نیرو افتتاح شد.

اعتبار این پروژه ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده و ظرفیت آن در فاز نخست ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است. با بهره‌برداری از این مرحله، جمعیتی بیش از ۱۷۷ هزار نفر تحت پوشش خدمات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار می‌گیرند.

ظرفیت نهایی این تصفیه‌خانه ۴۸ هزار مترمکعب در شبانه‌روز پیش‌بینی شده که در گام اول، ۳۰ هزار مترمکعب آن وارد مدار بهره‌برداری شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این مراسم ضمن اشاره به روند اجرای پروژه اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۴ آغاز شد اما پس از سال‌ها وقفه، از ابتدای دولت چهاردهم مجدداً در دستور کار قرار گرفت و پس از دو سال پیگیری مستمر از سوی وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، امروز به بهره‌برداری رسید.

لازم به توضیح است که با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، ورود فاضلاب خام به رودخانه اروندرود به طور کامل متوقف می‌شود و امکان استفاده بهینه از پساب تصفیه‌شده در بخش‌های کشاورزی و صنعتی فراهم خواهد شد؛ اقدامی که نقش مهمی در بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی و ارتقای بهداشت عمومی منطقه ایفاء خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما