سفر وزیر نیرو به خوزستان نقطه عطف تحول زیرساخت‌های آب و برق استان است

|
۱۴۰۴/۱۱/۳۰
|
۰۰:۱۶:۰۶
| کد خبر: ۲۳۱۳۴۹۲
سفر وزیر نیرو به خوزستان نقطه عطف تحول زیرساخت‌های آب و برق استان است
برنا - گروه استان‌ها: استاندار خوزستان ضمن قدردانی از حضور وزیر نیرو در استان، گفت: بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی مجموعه‌ای از طرح‌های زیرساختی آب و برق در سفر دو روزه وزیر نیرو، نقطه عطفی در مسیر توسعه و ارتقای زیرساخت‌های خوزستان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالی‌زاده عصر چهارشنبه بیست و نهم بهمن ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب قلعه‌لور – دوکوهه اندیمشک که با حضور عباس علی‌آبادی وزیر نیرو در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های متعددی در حوزه تامین آب آشامیدنی، توسعه شبکه‌های انتقال، مدیریت منابع آب، بهینه‌سازی تاسیسات و تقویت زیرساخت‌های برق خوزستان طی سفر دو روزه وزیر نیرو به استان به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

او گفت: مجموعه‌ای از طرح‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت از جمله طرح‌های انتقال آب و بازسازی اساسی چاه‌های آب در این سفر بررسی شد که اجرای این برنامه‌ها می‌تواند به افزایش فشار و تامین پایدار آب در برخی مناطق استان کمک کند.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه برای هر یک از این طرح‌ها زمان‌بندی مشخصی تعیین شده، افزود: نگاه وزیر نیرو به استان خوزستان نگاهی راهبردی و توسعه‌محور است و او به خوبی از نیازها و ظرفیت‌های این استان آگاه است.

لازم به توضیح است که وزیر نیرو سفر دو روزه خود به خوزستان را از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز کرد و طی این مدت مجموعه‌ای از طرح‌های مهم صنعت آب و برق استان را افتتاح و عملیات اجرایی طرح‌های متعددی را کلید زد.

آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرستان رامهرمز از سد جره، بازدید و افتتاح مخزن و ایستگاه پمپاژ آب آشامیدنی شهر چمران به همراه افتتاح متمرکز طرح‌های فیلتراسیون شهر بندر امام خمینی(ره)، افزایش ظرفیت تأسیسات آب آشامیدنی مرغزار، کلنگ‌زنی مخزن خنافره به همراه افتتاح مخزن آب بوزی و اجرای عملیات لایروبی انهار شهرستان شادگان، افتتاح سد و قفل کشتیرانی بالادست بهمنشیر، بهره‌برداری از سد بالارود، راه‌اندازی اولیه تصفیه‌خانه فاضلاب شهدای سوم خرداد خرمشهر، افتتاح طرح افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شهدای فتح‌المبین(ام‌الدبس) و خط انتقال ۲۳ کیلومتری تا تصفیه‌خانه دشت آزادگان، آغاز عملیات اجرایی آب آشامیدنی شهر الوان و خط لوله آب آشامیدنی قلعه‌لور – دوکوهه اندیمشک از جمله طرح‌های اجرایی حوزه آب در این سفر بود.

در بخش برق نیز افتتاح پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت دانیال شوش، افتتاح پروژه‌های شرکت‌های توزیع نیروی برق استان و اهواز و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۱ مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان از مهم‌ترین برنامه‌های انجام‌شده در این سفر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 
نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر