وزیر نیرو: سد بالارود و بهینه‌سازی نیروگاه دز گام مهمی در مدیریت آب و افزایش تاب‌آوری شبکه برق است / افزایش ۲۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه دز

|
۱۴۰۴/۱۱/۲۹
|
۲۳:۴۱:۱۴
| کد خبر: ۲۳۱۳۴۸۳
وزیر نیرو: سد بالارود و بهینه‌سازی نیروگاه دز گام مهمی در مدیریت آب و افزایش تاب‌آوری شبکه برق است / افزایش ۲۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه دز
برنا - گروه استان‌ها: وزیر نیرو، سد بالارود و پروژه بهینه‌سازی نیروگاه دز را از طرح‌های راهبردی در مدیریت منابع آب، افزایش ظرفیت تولید برق و ارتقای تاب‌آوری شبکه کشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عباس علی‌آبادی عصر امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سد بالارود و در گفت‌وگویی رسانه‌ای، ضمن قدردانی از مردم استان خوزستان، اظهار کرد: در طول این سفر دو روزه، پروژه‌های مؤثر و مهمی در حوزه آب و برق استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که سد بالارود آخرین پروژه این سفر بود.

او با اشاره به ویژگی‌های هیدرولوژیک رودخانه‌های منطقه، گفت: بسیاری از رودخانه‌های این استان ماهیتی سیلابی دارند و در بازه‌های زمانی کوتاه با آورد بالا و در مقاطعی با کاهش شدید جریان مواجه می‌شوند. احداث سد بالارود این امکان را فراهم کرده تا آوردهای سیلابی به‌ درستی مدیریت و تنظیم شود و به جای تهدید، به فرصتی برای توسعه منطقه تبدیل شود.

وزیر نیرو افزود: تنظیم آب این سد می‌تواند در تامین آب بخش کشاورزی، توسعه گردشگری، تامین آب شرب و سایر اهداف توسعه‌ای منطقه نقش‌آفرین باشد و بهره‌برداری از آن زمینه‌ساز رونق بیشتر برای مردم خواهد شد.

علی‌آبادی با تبریک بهره‌برداری از این طرح به مردم استا، بیان کرد: از تمامی مسوولان و مدیرانی که در ادوار گذشته در پیشبرد این پروژه نقش داشتند قدردانی می‌کنم و خوشحالیم که در این دوره شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن هستیم.

وزیر نیرو: سد بالارود و بهینه‌سازی نیروگاه دز گام مهمی در مدیریت آب و افزایش تاب‌آوری شبکه برق است / افزایش ۲۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه دز

مقام عالی وزارت نیرو همچنین با اشاره به اهمیت پروژه بهینه‌سازی نیروگاه دز ادامه داد: نیروگاه دز که بیش از ۶۰ سال از ساخت آن می‌گذرد، از تاسیسات مهم صنعت برق کشور است و با اجرای پروژه بهینه‌سازی واحدهای آن، حدودا ۲۰۰ مگاوات به ظرفیت عملی نیروگاه افزوده شده که در افزایش تاب‌آوری شبکه برق کشور، به‌ویژه در دوره اوج مصرف، نقش مؤثری دارد.

وزیر نیرو توضیح داد: سد دز علاوه بر تولید انرژی، در کنترل و مدیریت سیلاب نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و اجرای این طرح موجب افزایش راندمان و رشد حدودا ۳۰ درصدی ظرفیت تولید آن شده که رقم قابل توجهی در صنعت برق محسوب می‌شود.

علی آبادی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های متخصصان صنعت آب و برق کشور، اضافه کرد: از همکاران وزارت نیرو، مهندسان، پیمانکاران و تمامی دست‌اندرکاران اجرای این پروژه‌ها تشکر می‌کنم و امیدواریم با استمرار این اقدام ها، پایداری شبکه برق و مدیریت بهینه منابع آب در خوزستان و سراسر کشور بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر