به گزارش خبرگزاری برنا استان مرکزی، شاهین آخوندزاده روز پنجشنبه در جریان بازدید از مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) اراک، اظهار داشت: دانشگاههای علوم پزشکی منطقهای با اتکا به توانمندیهای بومی و ارتباط مؤثر با نیازهای محلی، میتوانند به قطبهای مؤثر در حل چالشهای حوزه سلامت تبدیل شوند.
وی افزود: تقویت شبکههای همکاری علمی، حمایت از پژوهشهای کاربردی و تسهیل ارتباط بینبخشی، از جمله راهکارهایی است که این پتانسیل را به فرصتی برای ارتقای عدالت در سلامت و نوآوری در ارائه خدمات بدل میسازد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه این بازدید، با تأکید بر لزوم ارتقای استانداردهای بینالمللی در پژوهشهای پایه و بالینی، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساختهایی همچون آزمایشگاههای جامع و مراکز تحقیقاتی مدرن، پیششرط ورود به عرصه فناوریهای نوظهور و تحقق تولید ثروت از دانش است.
در این بررسی میدانی که با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاونان دانشگاه و جمعی از مدیران انجام شد، دکتر آخوندزاده از بخشهای دانشکده پزشکی، آزمایشگاههای مرجع تحقیقاتی، مرکز نگهداری حیوانات آزمایشگاهی، کتابخانه مرکزی و ستاد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه بازدید کرد.
معاون وزیر بهداشت در جریان این بازدید، ضمن گفتوگو با اعضای هیأت علمی، محققان و کارکنان حوزه پژوهش، از نزدیک در جریان ظرفیتهای آزمایشگاهی و پروژههای در حال اجرا قرار گرفت.
وی همچنین با حضور در کتابخانه مرکزی و فضای معاونت تحقیقات، بر اهمیت دسترسی محققان به منابع روزآمد و تسهیل فرآیندهای اداری برای نخبگان تأکید کرد.