سایر زبان ها

صفحه نخست

فیلم

عکس

ورزشی

اجتماعی

باشگاه جوانی

سیاسی

فرهنگ و هنر

اقتصادی

هوش مصنوعی، علم و فناوری

بین الملل

استان ها

رسانه ها

بازار

صفحات داخلی

استاندار کرمان: باید از فضای تعاملی استان برای مدیریت مناسب موضوعات اجتماعی استفاده کرد

۱۴۰۵/۰۳/۲۰ - ۰۸:۴۸:۳۰
کد خبر: ۲۳۵۲۰۶۲
برنا - گروه استان‌ها: استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت جلب مشارکت عمومی در اداره امور جامعه گفت: برای رفع مؤثر مسائل و مشکلات، باید مردم را به عنوان شریک مدیریت خودمان در جهت رفع مسائل و مشکلات و اجرای برنامه‌ها؛ دخیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی طالبی عصر در جلسه شورای اجتماعی استان عنوان کرد: مدیریت موضوعات اجتماعی مستلزم همراهی، هم افزایی و تعامل همه دستگاه‌های مسئول در سطح دولتی، نهاد‌های عمومی و بخش خصوصی است. 

وی افزود: عدم موفقیت در موضوعات اجتماعی که سال‌ها مدیریت نشده به دلیل عدم نگاه واحد، کارشناسی، علمی و مورد توافق جمعی نسبت به مدیریت موضوع بوده است. 

طالبی با تاکید بر اینکه از فضای تعاملی استان باید برای مدیریت مناسب موضوعات اجتماعی استفاده کرد افزود: باید اولویت‌بندی مسائل اجتماعی را داشته باشیم. 

استاندار کرمان، پیوند شورای اجتماعی استان و هیات اندیشه‌ورز را با هدف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مسائل اجتماعی استان مورد تاکید قرار داد.

وی، مشارکت بخش خصوصی در مدیریت مسائل اجتماعی را نیز مطرح کرد و افزود: اگر طرح مناسبی برای مدیریت مسائل اجتماعی داشته باشیم که به کنترل و کاهش بعضی آسیب‌ها کمک شایانی کند، دغدغه‌ای بابت تامین مالی این طرح‌ها وجود ندارد

طالبی با اشاره به پیشنهاد معاون اجتماعی و سیاسی استانداری مبنی بر «هر بنگاه اقتصادی، یک مسئولیت اجتماعی» اظهار کرد: برای ما تعیین مسیر مشخص، جلوگیری از پراکندگی اقدامات، تمرکز بر موضوعات اولویت‌دار و دستیابی به نتایج و خروجی‌های ملموس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

استاندار کرمان ارزیابی از دامنه تاثیر اقدامات و فعالیت‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در مسائل اجتماعی استان، به دنبال خروجی شفاف و نتایج ملموس هستیم. 

وی با اشاره به اقدامات فرمانداری‌های استان در طرح «اقدام محله محور» گفت: هدف دولت از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت مردم برای رفع مسائل و مشکلات جامعه بوده است. 

استاندار کرمان ابراز داشت: باید مشارکت مردم را در مدیریت جامعه به دست آوریم و آنها را شریک مدیریت خودمان در جهت رفع مسائل و مشکلات کنیم. 

طالبی با تأکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی گفت: باید با مشارکت ادارات و نهاد‌های مرتبط، هم‌افزایی مؤثری در محلات و در قالب برنامه مدیریت محله‌محور ایجاد شود تا زمینه جلب مشارکت مردمی برای شناسایی و رفع مسائل و مشکلات فراهم شود

استاندار کرمان اظهار داشت: هدف اصلی طرح «اقدام مدیریت محله محور»، استفاده از ظرفیت محلات و هماهنگی برای اجرای کار‌ها بوده است. 

وی به گفتمان رئیس جمهور در طرح مدیریت محله محور اشاره داشت و افزود: به عنوان نمونه در شرایط ناپایداری انرژی، انتظار می‌رود در قالب این طرح، اقدامات و فعالیت‌های را انجام دهیم که در حوزه فرهنگ سازی و اقدام عملی، شاهد کاهش مصرف انرژی باشیم. 

طالبی بیان کرد: ظرفیت طرح اقدام محله‌محور را به بزرگترین سرمایه همکاری دولت، نهاد‌های مدنی و مردم تبدیل کنیم و شاهد شکل‌گیری ساز و کار ارتباطی مناسب برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام و دولت و جلب مشارکت مردم در راستای مدیریت جامعه باشیم. 

انتهای پیام

نظر شما