دلیل عدم تعطیلی ادارات کرمان در روز گرد و غبار از زبان استاندار

|
۱۴۰۵/۰۳/۱۷
|
۱۰:۴۶:۰۳
| کد خبر: ۲۳۵۰۶۸۱
دلیل عدم تعطیلی ادارات کرمان در روز گرد و غبار از زبان استاندار
برنا - گروه استان‌ها: استاندار کرمان با اشاره به افزایش شاخص آلودگی هوا در میانه روز گذشته (۱۶ خردادماه) گفت که در ابتدای صبح شرایط به حد تعطیلی ادارات نرسیده بود و به منظور جلوگیری از سردرگمی مردم و ارباب‌رجوع، تصمیمی برای تعطیلی ادارات در ساعات کاری اتخاذ نشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی طالبی در خصوص عدم تعطیلی ادارات شهر کرمان در روز گذشته با وجود گرد و غبار گفت: براساس شاخص آلایندگی، در ابتدای صبح روز گذشته به مرحله تعطیلی نرسیده بود و اواسط روز شاخص آلایندگی افزایش یافت و تعطیلی ادارات در میانه روز کار جالبی نبود.  

وی ادامه داد: ضمن اینکه استان‌های دیگر با شرایط مشابه ما، تعطیلی نداشتند و ترجیح ما نیز این بود که میانه روز تعطیلی را اعمال نکنیم، چون برای بسیاری از مردم و ارباب رجوع و جلسات سردرگمی ایجاد می‌کرد.  

طالبی ابراز داشت: با بررسی نقاط ضعف این مسئله چه در عرصه اطلاع‌رسانی به مردم و چه پایش و اعلام شاخص‌های آلایندگی، امیدواریم بتوانیم از این اتفاق و سردرگمی جلوگیری کنیم.

استاندار کرمان در ادامه این گفت‌و‌گو به جلسات و نشست‌های کاری پایان هفته گذشته نیز اشاره داشت و گفت: نشستی با بسیج اقشار استان با هدف مدیریت مصرف انرژی و فرهنگ‌سازی در این زمینه داشتیم که حرکت جهادی در عرصه اقتصادی و اجتماعی با مدیریت مصرف انرژی ایجاد شود.  

طالبی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی جام جهان‌پهلوان تختی در کرمان گفت: نشستی برای برنامه‌ریزی این رویداد که بزرگ‌ترین رویداد ورزشی استان به شمار می‌رود، برگزار و هماهنگی‌های لازم برای میزبانی شایسته از این رقابت‌ها انجام گرفت

استاندار کرمان همچنین از تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن برای حمایت از ورزشکاران استان خبر داد.  

طالبی در ادامه با اشاره به سفر کاری پایان هفته خود به چهار شهرستان بردسیر، سیرجان، بافت و جیرفت گفت: چهارمین داروخانه هلال‌احمر استان کرمان در جیرفت افتتاح و کلنگ احداث نیروگاه ۴۰ مگاواتی احیاء استیل بافت با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیون یورویی به زمین زده شد.  

وی افزود: فاز اول مجتمع آموزشی و فرهنگی کیمیایی دانش و کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه بردسیر نیز به همت بخش خصوصی انجام شد.  

طالبی از تشکیل شورای سالمندانه استان با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و با هدف ارتقای جایگاه سالمند و تبدیل کرمان به شهر دوستدار سالمند خبر داد.  

وی در پایان با اشاره به برگزاری نشستی با مدیرعامل بانک تجارت و فعالان اقتصادی استان در هفته گذشته، گفت: در این نشست مقرر شد کارگروه تأمین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری تشکیل تا با بهره‌گیری از منابع بانکی و غیربانکی، زمینه کاهش دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و تسهیل اجرای طرح‌های اقتصادی فراهم شود.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر