فرزاد آشوبی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص عملکرد ایران مقابل بلژیک در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: این بازی با توجه به تجربیاتی که از بازی مقابل نیوزلند کسب کرده بودیم روند اصلاحی و مناسبتری را برای ما به همراه داشت. سیستم ما با یک سری تغییرات در جهت افزایش استحکام ساختار دفاعی و توجه ویژه به این امر اتفاق افتاده بود. ما در میانه زمین با دو هافبک نگهدارنده بازی کردیم، حاج صفی را در کنار عزتاللهی استفاده کردیم و به نظرم این ایده کاملا منطقی و درست بود چون بسته نگهداشتن دروازه زمانی که رقیب قدرتمندی در مقابلتان است مهم است.
وی افزود: بخشی که در آن میتوانستیم بهتر عمل کنیم ضدحملات و تغییر فاز از دفاع به حمله بود که میتوانستیم در آن عملکرد بهتری داشته باشیم اما متاسفانه در این بخش به نظر میرسید که فاقد برنامه باشیم و ایدههای دفاعیمان به شکل کاملا غالب و مشخصی نمود داشت و در بخش هجومی صاحب ایده نبودیم.
پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه گفت: معتقدم نقطه عطف ما در نیمه اول صحنهای بود که روی ضربه شروع مجدد کاملا روی کار تمرین شده و زیبا توانستیم به گل برسیم که متاسفانه آفساید میلیمتری طارمی باعث شد آن شادی تدوام نداشته باشد. این صحنه برایم جذاب بود و نشان داد اگر ایده و برنامه وجود داشته باشد روی لحظات خاص از بازی میشود مقابل تیمهای بهتر از خودمان هم به گل برسیم و دروازه آنها را باز کنیم در هر حال ما نیمه اول را به خوبی مدیریت کردیم و فضاها رابستیم البته که باید از درخشش بیرانوند هم یاد کنیم.
آشوبی ادامه داد: در نیمه دوم بعد از اینکه بلژیک ۱۰ نفره شد متاسفانه مجددا این مسئله نمود کرد که ما صاحب ایده برای رسیدن به دروازه حریف نیستیم و عملا سعی میکردیم فقط از کنارههای زمین به دروازه آنها نزدیک شویم با اینکه بلژیک حتی ۱۰ نفره هم میل رسیدن به پیروزی داشت. تعویضهایی که بلژیک انجام داد به آنها کمک کرد که در انتهای بازی ما را بیشتر تحت فشار قرار دهند و باز هم درخشش بیرانوند امتیاز را برای ما محفوظ نگه داشت.
وی با اشاره به نتیجه تساوی این دیدار گفت: پیشبینی میشد که مقابل بلژیک با یک بازی بسته ما شانس خوبی برای امتیاز گرفتن خواهیم داشت بخاطر اینکه بلژیک با استانداردهای گذشته خودش فرسنگها فاصله دارد. در مجموع نتیجه خوب بود.
کارشناس فوتبال ایران گفت: نمیتوانیم بگوییم بازی خوب اما تلاش زیادی به ویژه در بخش دفاعی داشتیم و روحیه مبارزه ما و حفظ دروازه خودی بسیار با ارزش بود، مقابل مصر هم به همین انرژی و روحیه نیاز داریم اما برای رسیدن به دروازه حریف و گلزنی هم باید فکر متفاوتی داشته باشیم. در نیمه دوم پس از ۱۰ نفره شدن بلژیک برای دقایقی ما مالک زمین و بازی شدیم اما صرفا توپ در خط دفاعیمان و بدون فشار حریف به گردش درمیآمد و قادر نبودیم بین خطوط آنها که فضاهای مهم و تاثیرگذار است توپ را به گردش درآوریم.
وی در خصوص تعویضهای ایران در این دیدار مطرح کرد: بعد از ۱۰ نفره شدن بلژیک، با توجه به اینکه آنها حتی با این شرایط هم به سمت دروازه ما حمله میکردند اضافه شدن حسینزاده میتوانست نسبت به مغانلو انتخاب بهتری باشد این تعویض نشان داد که ما در انتهای بازی به دنبال این هستیم با توپهای بلند و ارسال به گل دست پیدا کنیم در صورتی که بالا بازی کردن بلژیک فضای بزرگی را پشت مدافعان این تیم در اختیار ما قرار میداد که بودن یک بازیکن سرعتی شاید میتوانست معادلات را تغییر دهد.
انتهای پیام/