امام جمعه قزوین:

دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین ظرفیت خوبی برای صدور پیام انقلاب اسلامی دارد

|
۱۴۰۰/۰۷/۱۶
|
۱۴:۵۷:۱۹
| کد خبر: ۱۲۴۳۷۹۴
دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین ظرفیت خوبی برای صدور پیام انقلاب اسلامی دارد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی با پذیرش دانشجویان خارجی ظرفیت بسیار خوبی برای صدور پیام انقلاب اسلامی دارد که باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با تبریک حلول ماه ربیع الاول، اظهارداشت: ربیع الاول ماه خاصی است که آداب و دعای مخصوص دارد که خدا را به عزت، تحول آفرینی که صاحب نعمت های بی کران است قسم می دهیم و درخواست می کنیم ما را از برکات، ذخایر و خوبی های ارزشمند این ماه بهره مند کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه بیان کرد: رسول اکرم(ص) سختی های زیادی را از سوی کفار و مشرکات تحمل کرده و سپس مکه را به سمت مدینه ترک کردند که این هجرت مبنای پیروزی ها و نشر و صدور رسالت نبوی به سایر نقاط دنیا شد و تحولات زیادی را در برداشت.

وی بیان کرد: پیامبر(ص) به دلیل تعقیب کفار و مشرکان، این هجرت را مخفیانه انجام دادند و امام علی(ع) برای اینکه این موضوع آشکار نشود، تصمیم گرفتند در جای پیامبر(ص) بخوابند چرا که ۴۰ نفر از نمایندگان اقوام مختلف می خواستند حضرت را به قتل برسانند و امیرالمومنین(ع) از جان خود گذشتند تا رسول گرامی اسلام(ص) در امان بمانند و بتوانند هجرت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خدای متعال امیرالمومنین(ع) را حفظ کرد و لطف خدا شامل حال مردم شد تا برکات امام علی(ع) برای مردم باقی بماند و گرفتاری ها را حل کند.

آیت الله عابدینی با اشاره به جنایات منافقین در ایران هم گفت: منافقین ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند که شهید چگینی از قزوین و شهدا مطهری، مدنی، صدوقی، دستغیب و شهید بهشتی و شهدای حزب جمهوری اسلامی از جمله فعالان و اندیشمندان جامعه بودند که ترور شدند.

وی در ادامه خطبه های نماز در خصوص سالروز تاسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی به فرمان رهبر فرزانه انقلاب گفت: از کشورهای مختلف دنیا کسانی برای تحصیل به قم سفر می کنند و در کشورهای خود مبلغ دین می شوند و این کار بسیار موثر است که نمونه آنها شیخ ابراهیم زکزاکی و سید حسن نصرالله هستند.

انتخابات عراق سرنوشت ساز است

آیت الله عابدینی انتخابات مجلس در کشور عراق را بسیار سرنوشت ساز دانست و تصریح کرد: در این کشور رقابت های جدی وجود دارد و آمریکایی ها و صهیونیست ها تلاش می کنند تا کرسی های مجلس را به دست بگیرند اما امیدواریم مردم عراق آگاه باشند و بزودی از مشکلات رهایی یافته و این انتخابات به عزت و اقتدار مقاومت اسلامی و مردم مظلوم عراق منجر شود.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: امیدواریم مجلسی که با این انتخابات شکل می گیرد، اخراج آمریکایی ها را به جد و فوریت تحقق بخشد تا شاهد خروج این اشغال‌گران بی رحم و غارت گر باشیم و مردم پاداش صبوری خود را بگیرند.

استفاده از ظرفیت دانشگاه بین الملل برای صدور انقلاب 

وی در ادامه اظهارداشت: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ظرفیت بسیار ارزشمندی در تربیت دانشجویان غیر ایرانی ایجاد کرده که شاهد حضور دانشجویانی از کشورهای مختلف هستیم اما به نظر می رسد در دولت قبل از این ظرفیت بخوبی برای صدور انقلاب اسلامی استفاده نکردیم که امیدواریم در این دولت وضعیت بهتر شود.

عابدینی اضافه کرد: در اساسنامه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آمده که از میان ۲۴ هزار دانشجوی جذب شده بایستی دو سوم دانشجویان غیر ایرانی باشند و بقیه دانشجویان نیز به گونه ای جذب شوند که مربی و الگوی دانشجویان غیر ایرانی باشند اما این هدف محقق نشده که امیدواریم در دولت کنونی این آرمان محقق شود و در مذاکراتی که با مجمع تقریب مذاهب اسلامی داشته ایم اعلام آماگی کرده ایم بتوانیم یک حوزه یا مدرسه ای با این عنوان راه اندازی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بزرگداشت روز حافظ گفت: خیلی ها تلاش می کنند تا سرمایه های معنوی از جمله حافظ و مولوی را از ما بگیرند و آنها را دور از قرآن و دین معرفی می کنند در حالی که این دو شاعر بزرگ همه دارایی خود را از قرآن و دین معرفی کرده اند و اشعار آنها پشتوانه های معنوی دارد.

عابدینی تصریح کرد: با توجه به روز بلایای طبیعی لازم است مدیران و مسئولان پیش از آنکه سیل و زلزله رخ دهد به فکر باشند که با چه راهکارهایی می توانیم آسیب های بلایای طبیعی را کاهش دهیم.

وی یادآورشد: یکی از کارهای خوبی که در کشور و استان ما صورت گرفت، بسیج مساجد با محور ائمه جماعت بود که در آسیب هایی نظیر بیماری کرونا نیز بسیار راهگشا بود لذا می توانیم با کمک گرفتن از نیروهای مردمی در کاهش آسیب های بلایای طبیعی بهتر عمل کنیم.

امام جمعه قزوین به مناسبت روز پست و روز کودک نیز مطالبی بیان کرد.

 

نظر شما
اخبار برگزیده