مجمع عمومی کمیته ملی المپیک

فرهادی‌زاد نایب رئیس بانوان شد/ نوروزی ۲۹ رای به دست آورد

|
۱۴۰۱/۰۶/۰۶
|
۱۳:۱۷:۳۱
| کد خبر: ۱۳۶۹۷۳۳
فرهادی‌زاد نایب رئیس بانوان شد/ نوروزی ۲۹ رای به دست آورد
مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ پنجاه و یکمین مجمع عمومی (انتخاباتی) کمیته ملی المپیک از ساعت 14 امروز در محل برگزاری سالن همایش های استاد فارسی آکادمی ملی المپیک با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، اعضای مجمع، حیدر فرمان مدیر بازی‌های شورای المپیک آسیا و رئیس انجمن بین المللی کوراش آغاز شد.

اسامی کاندیداها به شرح زیر است:

پست ریاست:

نامزدها: خسروی‌وفا، باقرزاده، شایسته و علی‌نژاد

پست نایب رئیسی:

نامزدها: فضل‌الله باقرزاده، غلامرضا نوروزی، مجید کیهانی، مهین فرهادی‌زاد، عباس اورسجی، حسن رنگرز، مهرعلی باران چشمه، کیکاوس سعیدی

اعضای هیئت اجرایی:

نامزدها: مهدی گودرزی رئیس فدراسیون سه گانه، محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیروکمان، مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، ‌داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس، مجید هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف، جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی.

90

در آغاز مجمع امروز صالحی امیری با تسلیت ایام محرم و تقدیر از اعضایی که به موقع در مجمع حاضر شده اند، گفت: به منظور اجرای سر وقت برنامه های در نظرگرفته شده بنده هیچ گونه صحبتی نمی کنم. البته برای ورود به بحث نیاز است دو کار انجام شود، اول اینکه سه ناظر انتخاب شود و بعد توضیح خلاصه ای در مورد روند انتخابات طبق اساسنامه انجام شود.

صالحی امیری سپس درخواست کرد که اعضا پیشنهاد خود را در مورد چگونگی انتخاب ناظران ارائه دهند یا اینکه خودم پیشنهادی بدهم.

در ادامه محمد علیپور پیشنهاد داد که سجاد گنج زاده، نصرالله سجادی و طاهره طاهریان به عنوان ناظر انتخاب شوند اما در ادامه علیرضا دبیر نسبت به طرح پیشنهادی توسط علیپور اعتراض کرد و گفت: اعضای هیات اجرابی نباید پیشنهاد دهند. علیپور در جایگاه هیات اجرایی نباید پیشنهاد دهد.

در این مجمع مجید شایسته از که برای پست ریاست نامزد شده بود، انصراف خود را اعلام کرد. محمود خسروی وفا، مهدی علی نژاد و فصل الله باقرزاده دیگر کاندیداهای ریاست کمیته هستند.

در ادامه رای گیری از اعضای مجمع برای تعیین رئیس با نظارت سجاد گنج زاده، طاهره طاهریان و نصرالله سجادی آغاز شد.

در ادامه نصرالله سجادی کارشناس خبره حاضر در مجمع اظهار داشت: اساسنامه ملاک برگزاری انتخابات است. طبق اساسنامه آرا باید به صورت مخفی باشد و به ترتیب برای انتخاب رئیس، نواب رئیس و اعضای هیات اجرایی باشد.

وی افزود: تعداد اعضای حاضر در مجمع 52 نفر هستند، 28 نفر المپیکی هستند و 2 نفر غیر المپیکی. بنابراین مجمع وجاهت قانونی برای برگزاری انتخابات را دارد.

91

در این مجمع محمود خسروی وفا و مهدی علی نژاد هرکدام صاحب 24 رای شدند تا برای انتخاب رئیس کار به دور دوم کشیده شود.

در ادامه برای رای گیری دور دوم رنگ برگه‌های رای از سفید به زرد تغییر کرد و همچنین شماره 2 و 4 به ترتیب برای خسروی وفا و علی نژاد در این مرحله انتخاب شد.

در دوم خسروی وفا 28 رای آورد و علی نژاد 27 رای تا در نهایت خسروی وفا به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شود.

60

پس از انتخاب محمود خسروی وفا به عنوان رییس جدید کمیته ملی المپیک، رضا صالحی امیری ضمن تبریک به او اظهار داشت: از دیگر کاندیداهای ریاست مانند علی نژاد، شایسته و باقرزاده که با جسارت وارد انتخابات شدند، تشکر می کنم.

صالحی امیری خطاب به حیدر فرمان نیز گفت: گزارش مجمع که نمونه انتخابات دموکراتیک است را منتقل کنید. این انتخابات نشان داد که خیلی از خبرها در مورد ایران و ورزش درست نیست.

صالحی امیری در ادامه گفت: بهداد سلیمی نماینده معرفی شده کمیسیون ورزشکاران برای عضویت در هیات اجرایی است، اما چون در این بخش فقط یک نماینده داریم، برای اینکه وقت بهتر مدیریت شود بهتر است در این بخش رای ندهیم.

وی در ادامه از اعضای مجمع خواست در صورت موافقت دست‌های خود بالا ببرند که در نهایت اعضای مجمع به بهداد سلیمی رای موافق دادند.

فرهادی زاد نایب رئیس بانوان شد

در انتخاب نواب‌ رئیس، اعضا موظف بودند به یک کاندیدای زن و یک مرد رای دهند. مهین فرهادی‌زاد تنها گزینه زنان بود که رای کامل مجمع را کسب کرد.

نوروزی و سعیدی برای انتخاب نایب رئیس به دور دوم رفتند

در بخش مردان، برای نایب رئیسی فضل‌الله باقرزاده، عباس اورسجی، حسن رنگرز، کیکاووس سعیدی، مجید کیهانی، غلامرضا نوروزی کاندیدا بودند. باقرزاده ۹، سعیدی ۱۴، نوروزی ۱۵، کیهانی ۶، اورسجی ۲ و رنگرز ۸ رای کسب کردند. نوروزی و سعیدی به دور دوم رفتند.

در دور دوم نوروزی با ۲۹ رای نایب رئیس شد.

همچنین بهداد سلیمی عضو منتخب کمیسیون ورزشکاران، برای حضور در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

در ادامه مجمع بر اساس اساسنامه رای گیری برای تعیین ٧ عضو هیات اجرایی نیز انجام شد.

مهرداد علی قارداشی، محمدرضا داورزنی، علیرضا سهرابیان، علیرضا پاکدل و غلامرضا شعبانی بهار با کسب حد نصاب لازم عضو هیات اجرایی شدند. انتخاب ٢ عضو دیگر هیات اجرایی در دور دوم و از میان آرش میراسماعیلی، مهدی گودرزی، داود عزیزی و حمید عزیزی انجام خواهد شد.

در رای گیری مرحله دوم انتخاب اعضای هیات اجرایی با احتساب ٤ رای باطل این نتایج به دست آمد:  آرش میراسماعیلی ١٥ مهدی گودرزی ٣٠ داود عزیزی ١٨ حمید عزیزی ٢٠ بدین ترتیب مهدی گودرزی و حمید عزیزی هم به ترکیب هیات اجرایی اضافه شدند.

پس از پایان رای گیری و مشخص شدن ترکیب هیات اجرایی، صالحی امیری گفت: پنج روز تا یک هفته تایید انتخابات را از IOC می گیریم. البته حیدر فرمان اعلام کرد که گزارش مجمع را به اطلاع IOC و OCA می رساند. سپس تاییدیه روی سایت کمیته ملی المپیک می آید و شنبه آینده تودیع و معارفه با حضور آقای سجادی و تیم قبلی و جدید کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک انجام می شود.

در پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک حسابرس کمیته گزارشی در مورد سال ١٤٠٠ ارائه کرد‌.

انتهای پیام//

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک